Akumulatori kakve znamo pred nestankom?
Udruženi rad Forda i Samsunga mogao bi da iznese novu bateriju, lakšu i ekonomičniju od postojeće.
Akumulator koji je 1859. godine izumeo Gaston Plante opstaje već vek i po uprkos svim izmenama koje su automobili prošli. Ipak, baterija sačinjena od ćelija sa olovom i kiselinom nalazi se pred nestankom zbog revolucije koju spremaju Ford i Samsung.
Minijev hatchback sa petora vrata
EH, DA JE STVARAN: Bajkoviti Mitsubishi XR-PHEV (VIDEO)
JAGUAR XE: Krosover koji će podići prodaju za 75 posto
Automobilski i tehnološki gigant udružili su snage i napravili izvor napajanja koji ima dve komponente. Jedna je od litijum-iona, a druga, voltaže 12 V, od olova i kiseline. Lakša od klasične, ova baterija bi donela i manju potrošnju goriva jer se litijum-ionski deo dopunjuje tzv. regenerativnim kočenjem. U praksi, to znači da se kočiona kinetička energija koristi za regeneraciju baterije, a do sada je bila moguća samo u hibridnim i električnim vozilima.
Ford ovde ne prestaje, naprotiv. Pored novog akumulatora, firma iz Detroita radi na drugim tehnikama uštede potrošnje, poput Auto Start-Stop tehnologije koja podrazumeva isključenje stop svetala kad god je to moguće, a sve ne bi li se ekonomičnost vozila na fosilna goriva približila hibridnim aparatima.