Акумулатори какве знамо пред нестанком?
Удружени рад Форда и Самсунга могао би да изнесе нову батерију, лакшу и економичнију од постојеће.
Акумулатор који је 1859. године изумео Гастон Планте опстаје већ век и по упркос свим изменама које су аутомобили прошли. Ипак, батерија сачињена од ћелија са оловом и киселином налази се пред нестанком због револуције коју спремају Форд и Самсунг.
Минијев hatchback са петора врата
ЕХ, ДА ЈЕ СТВАРАН: Бајковити Mitsubishi XR-PHEV (ВИДЕО)
ЈАГУАР XE: Кросовер који ће подићи продају за 75 посто
Аутомобилски и технолошки гигант удружили су снаге и направили извор напајања који има две компоненте. Једна је од литијум-иона, а друга, волтаже 12 В, од олова и киселине. Лакша од класичне, ова батерија би донела и мању потрошњу горива јер се литијум-ионски део допуњује тзв. регенеративним кочењем. У пракси, то значи да се кочиона кинетичка енергија користи за регенерацију батерије, а до сада је била могућа само у хибридним и електричним возилима.
Форд овде не престаје, напротив. Поред новог акумулатора, фирма из Детроита ради на другим техникама уштеде потрошње, попут Ауто Старт-Стоп технологије која подразумева искључење стоп светала кад год је то могуће, а све не би ли се економичност возила на фосилна горива приближила хибридним апаратима.