Hoće li biti bolja od Grčke? Srpski turisti zaobilaze hotele u Crnoj Gori
Srpski turisti u Crnoj Gori u širokom luku zaobilaze hotele, već odmor provode u svojim vikendicama ili u privatnom smeštaju.
Činjenica je da je 30 odsto turista u Crnoj Gori iz Srbije, ali ih ima veoma malo po hotelima. S druge strane, Srbi biraju hotele u Grčkoj i Turskoj.
Žarko Radulović, suvlasnik Montenegrostars grupe i predsednik Crnogorskog turističkog udruženja, kaže da to nema veze sa cenom i ponudom koju oni pružaju.
"Naši hotelski kapaciteti su i cenovno i po kvalitetu konkurentni ponudi u Grčkoj i Turskoj. Drugim riječima, naša hotelska ponuda je i po kvalitetu i po cijenama konkurentna onoj u Grčkoj i Turskoj", rekao je on za Danas i dodao da se poslednjih godina izgradio veliki broj manjih hotela sa tri i četiri zvezdice.
Žarko Radulović se nada da će se broj srpskih turista u Crnog Gori ubrzo povećati: "Od ukupnog broja turista koji borave u hotelima Montenegrostars grupe u Budvi i Bečićima, gosti iz Srbije čine, u prosjeku, šest do sedam odsto".
U Budvi, recimo, u hotelu Park i hotelu nekadašnjeg Naftagasa, koji imaju dve zvezdice, desetodnevni boravak na bazi polupansiona u glavnoj sezoni košta između 229 i 249 evra, u hotelu sa četiri zvezdice, noćenje sa doručkom košta od 45 do 72 evra.
Što se tiče ponude u privatnim smeštajima, stvari stoje ovako: noćenje sa doručkom košta od 25 do 35 evra, dok za zakup apartmana treba izdvojiti od 40 do 80 evra, što zavisi od lokacije i mesta boravka.
I u ostalim gradovima na Crnogorskom primorju, cene su slične, a tradicionalno povoljnije cene smeštaja u privatnim kućama mogu se naći u Sutomoru, Baru i Ulcinju.
Crnogorski turistički poslanici žele da animiraju srpske turiste, pa se bore sa rešavanjem problema tzv. sezonalnosti, tačnije sa problemom da turisti iz Srbije ne dolaze u Crnu Goru samo kad je sezona.
I ministar trgovine, turizma i telekomunikacija u Vladi Srbije, Rasim Ljajić, želi da što više srpskih turista boravi na crnogorskom primorju, jer bi, kako on kaže, korist od toga imala i Srbija. U procentima: povećanje od 10 odsto srpskih turista u Crnoj Gori znači i povećanje od 15 odsto srpskog izvoza u Crnu Goru, pre svega poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda.