Хоће ли бити боља од Грчке? Српски туристи заобилазе хотеле у Црној Гори
Српски туристи у Црној Гори у широком луку заобилазе хотеле, већ одмор проводе у својим викендицама или у приватном смештају.
Чињеница је да је 30 одсто туриста у Црној Гори из Србије, али их има веома мало по хотелима. С друге стране, Срби бирају хотеле у Грчкој и Турској.
Жарко Радуловић, сувласник Монтенегростарс групе и председник Црногорског туристичког удружења, каже да то нема везе са ценом и понудом коју они пружају.
"Наши хотелски капацитети су и ценовно и по квалитету конкурентни понуди у Грчкој и Турској. Другим ријечима, наша хотелска понуда је и по квалитету и по цијенама конкурентна оној у Грчкој и Турској", рекао је он за Данас и додао да се последњих година изградио велики број мањих хотела са три и четири звездице.
Жарко Радуловић се нада да ће се број српских туриста у Црног Гори убрзо повећати: "Од укупног броја туриста који бораве у хотелима Монтенегростарс групе у Будви и Бечићима, гости из Србије чине, у просјеку, шест до седам одсто".
У Будви, рецимо, у хотелу Парк и хотелу некадашњег Нафтагаса, који имају две звездице, десетодневни боравак на бази полупансиона у главној сезони кошта између 229 и 249 евра, у хотелу са четири звездице, ноћење са доручком кошта од 45 до 72 евра.
Што се тиче понуде у приватним смештајима, ствари стоје овако: ноћење са доручком кошта од 25 до 35 евра, док за закуп апартмана треба издвојити од 40 до 80 евра, што зависи од локације и места боравка.
И у осталим градовима на Црногорском приморју, цене су сличне, а традиционално повољније цене смештаја у приватним кућама могу се наћи у Сутомору, Бару и Улцињу.
Црногорски туристички посланици желе да анимирају српске туристе, па се боре са решавањем проблема тзв. сезоналности, тачније са проблемом да туристи из Србије не долазе у Црну Гору само кад је сезона.
И министар трговине, туризма и телекомуникација у Влади Србије, Расим Љајић, жели да што више српских туриста борави на црногорском приморју, јер би, како он каже, корист од тога имала и Србија. У процентима: повећање од 10 одсто српских туриста у Црној Гори значи и повећање од 15 одсто српског извоза у Црну Гору, пре свега пољопривредних и прехрамбених производа.