ITALIJA: Posle auto-puteva, i železnica privatnicima?
Italija je danas zvanično počela razmatranje privatizaciju svoje železnice (FS), kao deo šireg programa za smanjenje prevelikog javnog duga.
Sastanak uprave FS, zvaničnika Ministarstva privrede i finansija i Ministarstva saobraćaja održan je u Rimu o "proceduri za privatizaciju" FS, saopštila je Vlada.
"Osnovana je radna grupa s ciljem da pripremi sve neophodno da FS izađe na berzu", navodi se u saopštenju.
Ministar privrede i finansija Pijero Karlo Padoan rekao je da očekuje da će privatizacija biti "uskoro".
"Ovo je važna prilika da se razvije biznis za koji je dokazano da je pokretačka snaga u modernizaciji zemlje", dodao je ministar.
FS je pod kontrolom države, a sastoji se od nekoliko firmi za železnički saobraćaj koje zajedno, kao holding, zapošljavaju 70.000 ljudi.
Prethodna vlada, na čelu sa Enrikom Letom, donela je u jesen 2013. godine program privatizacije s ciljem da država dođe do 12 milijardi evra za smanjenje javnog duga koji je veći 130 odsto bruto-domaćeg proizvoda Italije.
Italija je bila većinski vlasnik glavnog operatera autoputeva - Autostrade. Ali su je loše javne finansije naterale na privatizaciju istog. Krajem devedesetih, prodali su 87 odsto vlasništva u ovom operateru za 6,6 milijardi evra.
Kontrolnih 30 posto kupila je porodica Beneton, sa svojom kompanijom Schemavenoto. Oni su kasnije povećali svoje vlasništvo u njoj na 85 posto. Autostrade je 2007. postala Atlantia, multinacionalna korporacija koja sada upravlja sa 5.000 kilometara autoputeva u pet zemalja.
Pročitajte i: Italijani pretvaraju crkve u noćne klubove