ИТАЛИЈА: После ауто-путева, и железница приватницима?
Италија је данас званично почела разматрање приватизацију своје железнице (ФС), као део ширег програма за смањење превеликог јавног дуга.
Састанак управе ФС, званичника Министарства привреде и финансија и Министарства саобраћаја одржан је у Риму о "процедури за приватизацију" ФС, саопштила је Влада.
"Основана је радна група с циљем да припреми све неопходно да ФС изађе на берзу", наводи се у саопштењу.
Министар привреде и финансија Пијеро Карло Падоан рекао је да очекује да ће приватизација бити "ускоро".
"Ово је важна прилика да се развије бизнис за који је доказано да је покретачка снага у модернизацији земље", додао је министар.
ФС је под контролом државе, а састоји се од неколико фирми за железнички саобраћај које заједно, као холдинг, запошљавају 70.000 људи.
Претходна влада, на челу са Енриком Летом, донела је у јесен 2013. године програм приватизације с циљем да држава дође до 12 милијарди евра за смањење јавног дуга који је већи 130 одсто бруто-домаћег производа Италије.
Италија је била већински власник главног оператера аутопутева - Аутостраде. Али су је лоше јавне финансије натерале на приватизацију истог. Крајем деведесетих, продали су 87 одсто власништва у овом оператеру за 6,6 милијарди евра.
Контролних 30 посто купила је породица Бенетон, са својом компанијом Schemavenoto. Они су касније повећали своје власништво у њој на 85 посто. Аутостраде је 2007. постала Атлантиа, мултинационална корпорација која сада управља са 5.000 километара аутопутева у пет земаља.
Прочитајте и: Италијани претварају цркве у ноћне клубове