ŠTA KAD VAS PREVARE U PRODAVNICI: Hteli smo da pomognemo našem čitaocu, OVO JE JEDINO REŠENJE!
Odgovor je nelogičan i neće vam se svideti.
Vratili ste se iz prodavnice i primetili da je pašteta koju ste kupili pokvarena, ili da se na soku koji ste izvadili iz kese izbrisao rok trajanja, jer je napisan rukom. Šta ćete uraditi?
Ono što bi prosečan potrošač uradio je da uputi prijavu ovakvih problema nadležnim inspekcijama. Ali tu počinje vaš pakao. Najdraža rečenica srpske birokratije glasi: "Nismo nadležni".
Dakle, kada se obratite tržišnoj inspekciji, oni će vas uputiti na sanitarnu, koja vas onda upućuje na veterinarsku, koja će vas ponovo vratiti na tržišnu, dakle na početak.
SRPSKA TUGA: Radnici u Idei ne mogu da kupe ni kiflu za topli obrok, ali to nije sve! (FOTO)
Ako ste se zbunili od ove rečenice, kako biste se tek iznervirali da se nađete u ovom vrzinom kolu koje je zagarantovano svakom prosečnom potrošaču, koji zahteva svoja prava?
Zašto se građani žale medijima, a ne nadležnim organima?
Zbog toga se sve više građana okreće medijima, kao jedinoj instanci koja poštuje njihove potrebe i pokušava da istera pravdu. Ipak, surova činjenica je da su mnoge državne institucije nezainteresovane i za kontakte sa medijima, iako u svakom ministarstvu postoji čitava služba koja je zadužena upravo za odnose sa nama, novinarima.
KAKO NAS IDEA I RODA VARAJU: Ako nasednete na ove lažne „gratis“ akcije, platićete VIŠE!
Zato kada pitate tržišnu inspekciju da vam odgovori na pitanja koja se tiču konkretnog problema sa kojima se susreo naš čitalac, kao što je vrlo ozbiljan problem sa paštetom na kojoj pišu dva datuma roka upotrebe, dobijete dva odgovora. Prvi je, naravno, da nisu nadležni, a drugi je da se informišete na njihovom sajtu!
Dakle, za one kojima nije jasno, postavili smo sledeća konkretna pitanja, a dobili smo odgovor da pogledamo na sajtu:
- Molim vas da nam odgovorite koja su prava potrošača kada kupi ovakav proizvod, da li ima pravo da prijavi objekat u kome je kupio proizvod i na koji način da to uradi?
- Kakve su kazne predviđene za distribuciju proizvoda sa neispravnim deklaracijama, i ko je odgovoran za njih?
- Kakav je postupak tržišnih inspektora nakon prijave građana na ovakve proizvode (kao što je namaz kome je izmenjen rok trajanja)?
Pošto na sajtu postoje opšte odredbe, pitamo vas sve da li je ovo relevantan odgovor nadležnih institucija? Nije li postojao neko čiji je posao da odgovori na ova pitanja, i ako je tako, šta je onda posao PR odeljenja Ministarstva trgovine, u čiju nadležnost spada ova inspekcija?
Ko štiti Merkator?!
Kada smo poslali pitanja "nadležnim" inspekcijama, odnosno ponovo tržišnoj, zatim sanitarnoj, pa veterinarskoj, desila se ista stvar.
Iz tržišne inspekcije su nam telefonski odgovorili da su oni drugostepena komisija i da njihovi inspektori izlaze na teren tek kada ih pozove sanitarna inspekcija, jer nemaju potrebnu opremu za inspekciju, kao što su laboratorije.
NISU OVDE ČISTA POSLA: Nakon pisanja SrbijeDanas, Merkator brže-bolje povukao robu sa rafova! (FOTO)
Kada smo uputili pitanja ko je nadležan za inspekciju Merkatorovih objekata, dobili smo vrlo "zanimljive" odgovore- ispade da nije nadležan niko!
Naime, u sanitarnoj inspekciji su nam odgovorili da je nadležna veterinarska inspekcija, koja se nalazi pri Ministarstvu poljoprivrede:
Tada smo kontaktirali veterinarsku inspekciju i dobili zapanjujuć odgovor: oni nisu nadležni, već je to sanitarna inspekcija, koja radi pod okriljem Ministarstva zdravlja.
Da ovo nije dovoljno, je činjenica da smo ponovo poslali mailove i jednoj i drugoj inspekciji, i dok je sanitarna ponovo insistirala da je nadležna veterinarska, ovaj put iz veterinarske nismo dobili odgovor.
OPASNOST VREBA SA RAFOVA: Ako kupujete hranu na sniženju, ovo može da vam se desi (FOTO)
A odgovore na pitanja o kontrolisanju Merkatora nismo dobili ni od njih, ni od samog Merkatora, jedino što dobijamo su žalbe i komentari naših čitalaca, koje nažalost, nema ko da reši.
Ovo su pitanja za koja "nema nadležnih" i nema ni odgovora:
- Kada je sanitarna/veterinarska/tržišna inspekcija poslednji put bila u Merkatorovim objektima?
- Kakve ste nepravilnosti zabeležili i sankcionisali u Merkatoru u poslednjih godinu dana?
- Koliko često kontrolišete druge objekte sličnog tipa, odnosno objekte koji prodaju prehrambene proizvode?
- Da li postoje objekti koji su "zaštićeni" od kontrolisanja vaše inspekcije?
- Šta ćete konkretno uraditi povodom dva poslednja slučaja koja smo zabeležili i prosledili vam pitanja vezano za njih? (misli se na kontrolu neispravnih deklaracija na sokovima, kao i na namaz životinjskog porekla kome je istekao rok, ali je promenjen)
Da li kada kupite pokvaren sok od 600 dinara, odgovor koji glasi: "Pogledajte na sajtu šta da radite" vam pomaže i osećate se da su vaša prava zadovoljena? Ako je tako, onda se izvinjavamo. Ali, ako nije, onda možete da birate da li ćete da ćutite ili da se žalite. Samo što NEMATE KOME.
Dok građani pokušavaju da se žale, i inspekcije prebacuju odgovornost jedni na druge, dešava se mnogo gora stvar: trgovci i lanci marketa zarađuju na svojim greškama, previdima ili namernim obmanama, a jedine žrtve smo mi-potrošači.