ШТА КАД ВАС ПРЕВАРЕ У ПРОДАВНИЦИ: Хтели смо да помогнемо нашем читаоцу, ОВО ЈЕ ЈЕДИНО РЕШЕЊЕ!
Одговор је нелогичан и неће вам се свидети.
Вратили сте се из продавнице и приметили да је паштета коју сте купили покварена, или да се на соку који сте извадили из кесе избрисао рок трајања, јер је написан руком. Шта ћете урадити?
Оно што би просечан потрошач урадио је да упути пријаву оваквих проблема надлежним инспекцијама. Али ту почиње ваш пакао. Најдража реченица српске бирократије гласи: "Нисмо надлежни".
Дакле, када се обратите тржишној инспекцији, они ће вас упутити на санитарну, која вас онда упућује на ветеринарску, која ће вас поново вратити на тржишну, дакле на почетак.
СРПСКА ТУГА: Радници у Идеи не могу да купе ни кифлу за топли оброк, али то није све! (ФОТО)
Ако сте се збунили од ове реченице, како бисте се тек изнервирали да се нађете у овом врзином колу које је загарантовано сваком просечном потрошачу, који захтева своја права?
Зашто се грађани жале медијима, а не надлежним органима?
Због тога се све више грађана окреће медијима, као јединој инстанци која поштује њихове потребе и покушава да истера правду. Ипак, сурова чињеница је да су многе државне институције незаинтересоване и за контакте са медијима, иако у сваком министарству постоји читава служба која је задужена управо за односе са нама, новинарима.
КАКО НАС ИДЕА И РОДА ВАРАЈУ: Ако наседнете на ове лажне „гратис“ акције, платићете ВИШЕ!
Зато када питате тржишну инспекцију да вам одговори на питања која се тичу конкретног проблема са којима се сусрео наш читалац, као што је врло озбиљан проблем са паштетом на којој пишу два датума рока употребе, добијете два одговора. Први је, наравно, да нису надлежни, а други је да се информишете на њиховом сајту!
Дакле, за оне којима није јасно, поставили смо следећа конкретна питања, а добили смо одговор да погледамо на сајту:
- Молим вас да нам одговорите која су права потрошача када купи овакав производ, да ли има право да пријави објекат у коме је купио производ и на који начин да то уради?
- Какве су казне предвиђене за дистрибуцију производа са неисправним декларацијама, и ко је одговоран за њих?
- Какав је поступак тржишних инспектора након пријаве грађана на овакве производе (као што је намаз коме је измењен рок трајања)?
Пошто на сајту постоје опште одредбе, питамо вас све да ли је ово релевантан одговор надлежних институција? Није ли постојао неко чији је посао да одговори на ова питања, и ако је тако, шта је онда посао ПР одељења Министарства трговине, у чију надлежност спада ова инспекција?
Ко штити Меркатор?!
Када смо послали питања "надлежним" инспекцијама, односно поново тржишној, затим санитарној, па ветеринарској, десила се иста ствар.
Из тржишне инспекције су нам телефонски одговорили да су они другостепена комисија и да њихови инспектори излазе на терен тек када их позове санитарна инспекција, јер немају потребну опрему за инспекцију, као што су лабораторије.
НИСУ ОВДЕ ЧИСТА ПОСЛА: Након писања СрбијеДанас, Меркатор брже-боље повукао робу са рафова! (ФОТО)
Када смо упутили питања ко је надлежан за инспекцију Меркаторових објеката, добили смо врло "занимљиве" одговоре- испаде да није надлежан нико!
Наиме, у санитарној инспекцији су нам одговорили да је надлежна ветеринарска инспекција, која се налази при Министарству пољопривреде:
Тада смо контактирали ветеринарску инспекцију и добили запањујућ одговор: они нису надлежни, већ је то санитарна инспекција, која ради под окриљем Министарства здравља.
Да ово није довољно, је чињеница да смо поново послали mailove и једној и другој инспекцији, и док је санитарна поново инсистирала да је надлежна ветеринарска, овај пут из ветеринарске нисмо добили одговор.
ОПАСНОСТ ВРЕБА СА РАФОВА: Ако купујете храну на снижењу, ово може да вам се деси (ФОТО)
А одговоре на питања о контролисању Меркатора нисмо добили ни од њих, ни од самог Меркатора, једино што добијамо су жалбе и коментари наших читалаца, које нажалост, нема ко да реши.
Ово су питања за која "нема надлежних" и нема ни одговора:
- Када је санитарна/ветеринарска/тржишна инспекција последњи пут била у Меркаторовим објектима?
- Какве сте неправилности забележили и санкционисали у Меркатору у последњих годину дана?
- Колико често контролишете друге објекте сличног типа, односно објекте који продају прехрамбене производе?
- Да ли постоје објекти који су "заштићени" од контролисања ваше инспекције?
- Шта ћете конкретно урадити поводом два последња случаја која смо забележили и проследили вам питања везано за њих? (мисли се на контролу неисправних декларација на соковима, као и на намаз животињског порекла коме је истекао рок, али је промењен)
Да ли када купите покварен сок од 600 динара, одговор који гласи: "Погледајте на сајту шта да радите" вам помаже и осећате се да су ваша права задовољена? Ако је тако, онда се извињавамо. Али, ако није, онда можете да бирате да ли ћете да ћутите или да се жалите. Само што НЕМАТЕ КОМЕ.
Док грађани покушавају да се жале, и инспекције пребацују одговорност једни на друге, дешава се много гора ствар: трговци и ланци маркета зарађују на својим грешкама, превидима или намерним обманама, а једине жртве смо ми-потрошачи.