KRIZA SRBIMA ODUZELA PIVO: Smanjena potrošnja, a pale i cene
U Srbiji je došlo do velikog smanjenja potrošnje piva, čija upotreba je manja za 33 odsto u odnosu na 2008. godinu.
Potrošnja piva 2008. godine iznosila je šest miliona hektolitara godišnje, dok je prošle godine cela pivarska industrija u Srbiji prodala oko četiri miliona hektolitra, kaže generalni direktor Apatinske pivare Dragan Radivojević. On je ukazao da se sa sličnim problemom suočavaju i neke druge kompanije u Srbiji koje se bave proizvodnjom i prodajom sličnih proizvoda.
"To smanjenje je rezultat pada kupovne moći građana, koji nemaju dovoljno novca da zadovolje svoje potrebe", kazao je Radivojević.
Sve više se prodaje jeftinije pivo
Radivojević je kazao i da se kod nas sve više prodaje jeftinije pivo, čija cena je inače opala za šest meseci ove godine oko četiri procenta. On je ukazao da je to veliki problem pivarske industrije, zbog čega pivare imaju lošije finansijske rezultate nego ranijih godina.
On je ukazao da, osim ekonomske krize i pada životnog standarda, na smanjenje potrošnje piva, utiče i to što imamo problem i sa starosnom strukturom stanovništva.
Uz to je kod mladih je i velika nezaposlenost, što je dodatni problem, ne samo za pivarsku industriju, već i za ostale privredne grane i celu zemlju, istakao je Radivojević.
Reč je o fundamentalnoj promeni u pivarskoj industriji Srbije, istakao je direktor Apatinske pivare. On je naveo da i ostale zemlje regiona zbog krize imaju pad prodaje piva, ali je on daleko manji nego u Srbiji i iznosi između pet i sedam odsto.