КРИЗА СРБИМА ОДУЗЕЛА ПИВО: Смањена потрошња, а пале и цене
У Србији је дошло до великог смањења потрошње пива, чија употреба је мања за 33 одсто у односу на 2008. годину.
Потрошња пива 2008. године износила је шест милиона хектолитара годишње, док је прошле године цела пиварска индустрија у Србији продала око четири милиона хектолитра, каже генерални директор Апатинске пиваре Драган Радивојевић. Он је указао да се са сличним проблемом суочавају и неке друге компаније у Србији које се баве производњом и продајом сличних производа.
"То смањење је резултат пада куповне моћи грађана, који немају довољно новца да задовоље своје потребе", казао је Радивојевић.
Све више се продаје јефтиније пиво
Радивојевић је казао и да се код нас све више продаје јефтиније пиво, чија цена је иначе опала за шест месеци ове године око четири процента. Он је указао да је то велики проблем пиварске индустрије, због чега пиваре имају лошије финансијске резултате него ранијих година.
Он је указао да, осим економске кризе и пада животног стандарда, на смањење потрошње пива, утиче и то што имамо проблем и са старосном структуром становништва.
Уз то је код младих је и велика незапосленост, што је додатни проблем, не само за пиварску индустрију, већ и за остале привредне гране и целу земљу, истакао је Радивојевић.
Реч је о фундаменталној промени у пиварској индустрији Србије, истакао је директор Апатинске пиваре. Он је навео да и остале земље региона због кризе имају пад продаје пива, али је он далеко мањи него у Србији и износи између пет и седам одсто.