NO TEA, COFFEE, PLEASE!: Britanci menjaju navike - kome to godi?
Cena kafe raste, Kina postaje bitan proizvođač ovog napitka, a u Velikoj Britaniji kafa menja čaj polako. Sve to povezuje sledeća priča.
Kina je poznata po proizvodnji čaja, no, kako se čini, ta država izrasta u novog i važnog proizvođača kafe. Međutim, ne menja se samo Kina, u Velikoj Britaniji se odvija cela revolucija.
Britanci dnevno popiju 70 miliona šoljica kafe, napitka koji bi uskoro mogao zameniti čaj, ritualno obeležje i ponos britanske monarhije.
Stephen Rappaport deo je te revolucije. Kompanija čiji je utemeljitelj i izvršni direktor, Pact Coffee, zadovoljava ukuse sladokusaca.
"Način na koji se mi takmičimo je taj što s našim klijentima imamo odnos ''jedan na jedan''. To je nešto što supermarketi ne mogu ponuditi. Znamo kakav proizvod i ukus voli svaka naša mušterija", ističe on u razgovoru za Al Jazeeru.
Kompanija Pact kupuje kafu direktno od uzgajivača kako bi nabavila najbolja zrna. Zato plaća i visoku cenu, jer je ovo tržište postalo vrlo nestabilno. Cene su se neviđeno povećale zbog suše u Brazilu i gljivice koja je uništila plantaže u Centralnoj Americi.
Elitna vrsta
Cena kafe "Arabica" tako je od sredine jula porasla za 30 posto - činjenica koja definitivno ide na ruku Kini. Naime, ta se država poslednjih godina počela baviti uzgojem ove najelitnije vrste kafe.
"Oni proizvode milion vreća Arabice. To nije mnogo, ali nije ni mnogo manje od količine koju proizvodi Kostarika. Siguran sam da će je uzgajati i u Junanu, regiji poznatoj po uzgoju čaja, što je pogodno tlo i za kafu", ističe Stephen Hurst, direktor kompanije Mercanta Limited.
On još nije isprobao i kupio kinesku "Arabicu", ali jedan od najvećih trgovaca ovim zrnima jeste. Švajcarski Volcafe upravo je potpisao veliki ugovor s Kinezima.
Kako se čini, tržište se menja, baš kao i britanske navike s toplim napicima.
Pročitajte: