RASPITALI SMO SE: Šta bi bilo kada samo jedan dan "pauk" ne bi odnosio vozila? (FOTO)
"Nastao bi potpuni kolaps u gradu, ne bismo mogli dete da odvezemo u školu, da odemo na posao. Kako se to ne bi dogodilo, pauk postoji da bi sprovodio komunalni red", kaže Čupković i objašnjava da rad dizalica čini tek pet odsto ukupnog prometa u preduzeću.
“Kada bi nam sve službe u gradu, bile efikasne kao pauk, gde bi nam bio kraj", prokomentarisala je sugrađanka, koja se požalila našoj redakciji da pauk ne izlazi iz njenog komšiluka i da najčešće nosi samo jeftine automobile, a tu tvrdnju je potkrepila fotografijom.
Naša sugrađanka je ispred svoje zgrade uslikala ozloglašenog pauka kako uklanja nepropisno parkiranog juga sa zelene površine i zapitala se da li su i bahati vlasnici skupih automobila na meti Parking servisa ili ne.
Često čujemo slične žalbe onih koji su uhvaćeni u prekršaju, na rad dizalica. "Zašto su odneli mene, a ne komšiju, koji ima skuplji automobil, a takođe je bio nepropisno parkiran", večita je dilema Beograđana.
U pokušaju da jednom za svagda razrešimo ovaj problem, obratili smo se Parking servisu, gde kažu da nema selektivnog uklanjanja vozila i odmah su nas uputili na suprotan primer sa Tvitera.
Ko kaže da Parking Servis nema herca :) Hvala Nenadu na fotki pic.twitter.com/VF64CNcX4k
— CarZ.rs (@carZrs) February 23, 2015
Na ovoj društvenoj mreži jedan Beograđanin je pre nekoliko dana sa svog prozora uslikao odnošenje BMW-a i prokomentarisao da Parking servis "ima herca".
Vozila iz prekršaja se uklanjaju po nalogu saobraćajne policije ili komunalne inspekcije i to po prioritetu. U situacijama kada je više vozila nepropisno parkirano na istom mestu, a na raspolaganju je samo jedna slobodna dizalica, prvo se uklanja ono vozilo koje naviše ugrožava ili ometa funkcionalnost saobraćaja.
Direktor „Parking servisa“ Andrija Čupković nas je zamolio i da zamislimo kako bi Beograd izgledao, kada bi samo na jedan dan, nestao pauk.
"Nastao bi potpuni kolaps u gradu, ne bismo mogli dete da odvezemo u školu, da odemo na posao. Kako se to ne bi dogodilao, pauk postoji da bi sprovodio komunalni red", kaže Čupković i objašnjava da rad dizalica čini tek pet odsto ukupnog prometa u preduzeću.
„Ja vam garantujem da selektivnog nošenja nema. Od trenutka kada sam došao na mesto direktora, uveo sam nova pravila funkcionisanja, na osnovu kojih preduzeće gradi imidž domaćinski nastrojenog i odgovornog činioca u održavanju komunalnog reda. Prethodnih godina je bilo kvartova u kojima „Parking servis'' nije mogao da nosi, ali to od mog dolaska na čelo ovog preduzeća više ne postoji. Uklanjamo automobile u svim delovima grada, a najviše u centru grada, zato što tu imamo mnogo problema sa nepropisnim parkiranjem, koje ugrožava bezbednost saobraćaja“, rekao je Čupković.
On je podsetio i da je prošle godine „Parking servis'' imao dobit od 7 miliona eura, a da je preko 5 miliona eura te dobiti uplatio gradu Beogradu.
„To znači da smo mi novac, naplaćen od bahato parkiranih vozača, direktno prebacili u gradski budžet. Prethodni gradonačelnik, od prethodnog direktora Parking servisa, godinama nije dobijao ni jedan dinar, iako je i tada važilo pravilo da se 85% dobiti Parking servisa uplaćuje u budžet grada. Mi smo nulu pretvorili u pet miliona evra, a taj novac grad Beograd koristi za sve što je neophodno gradskim ustanovama, za puteve, bolnice, vrtiće itd.,“ rekao je Čupković.
Aktivnosti službe za transprort vozila su često i nekomercijalne, kaže Čupković i objašnjava da „pauk“ učestvuje u stvaranju uslova za organizovanje kulturnih, sportskih i drugih manifestacija, kao što su Beogradski maraton ili proslava slave grada Beograda, kada je neophodno ukloniti sve atomobile sa trase na kojoj se održava manifestacija.
Pogledajte i