Telo nema granice!
Performans umetnica zasenila ljude širom sveta! O njoj se piše sa divljenjem, a priča sa čuđenjem!
Rođena beograđanka Marina Abramović je svoje ime gradila preko body art-a, da bi danas postala jedna od najpoznatijih umetnica performansa. Privukla je pažnju svojim provkativnim i kontraverznim izložbama. Nanošenje bola sopstvenom telu, izgladnjivanje, ležanje ispod skeleta su samo jedni od brojnih performansa koji opisuju ovu umetnicu koja ne poznaje granice.
Njena dela je izvodila u muzejima, galerijama savremene umetnosti širom sveta. Pored brojinih performansa po kojima je skrenula pažnju na sebe izdvajaju se „Ritamovi“ (1973), gde Marina koristi noževe koje nespretno provlači između prstiju, „Ritam o“ (1975), u kome ova umetnica predstavlja objekat sa kojim se publika igra uz pomoć noževa, kondoma, pištolja i drugih alata, „Hod po velikom zidu“ (1988), i mnogi drugi.
U čuvenom Muzeju moderne umetnosti (MOMA) u New York-u 2010. godine njen performans “The Artist is present” izazvao je bujicu komentara, pohvala i kritika. Za ovu izložbu se psihički i fizički pripremala pune dve godine kako bi njeno telo podnelo izazov. Posetioci su mogli da sede preko puta Marine i tako se međusobno gledaju. Nastup je trajao 736 sati i 30 minuta za tri meseca nepomičnog sedenja u dugoj crvenoj haljini.
Marina Abramović je ovim performansom postala žena ispred svog vremena i tako pridobila simpatije brojnih poznatih ličnosti, među kojima je najkontraveznija pop zvezda današnjice Lejdi Gaga.
U jednom intervju na pitanje o Marini Abramović, Gaga kaže: „Ja sam opčinjena tom ženom, ona je neverovatna! Ona je granica ljudske vrste! Videla sam njen performans u MOMA, ona je granica. Kada gledam nju ona je slobodna. Sedela je tri meseca po ceo dan pred slobodom, ona je otišla negde drugde. Moraš biti sposoban da uradiš tako nešto…“