Тело нема границе!
Перформанс уметница засенила људе широм света! О њој се пише са дивљењем, а прича са чуђењем!
Рођена београђанка Марина Абрамовић је своје име градила преко body арт-а, да би данас постала једна од најпознатијих уметница перформанса. Привукла је пажњу својим провкативним и контраверзним изложбама. Наношење бола сопственом телу, изгладњивање, лежање испод скелета су само једни од бројних перформанса који описују ову уметницу која не познаје границе.
Њена дела је изводила у музејима, галеријама савремене уметности широм света. Поред бројиних перформанса по којима је скренула пажњу на себе издвајају се „Ритамови“ (1973), где Марина користи ножеве које неспретно провлачи између прстију, „Ритам о“ (1975), у коме ова уметница представља објекат са којим се публика игра уз помоћ ножева, кондома, пиштоља и других алата, „Ход по великом зиду“ (1988), и многи други.
У чувеном Музеју модерне уметности (МОМА) у New York-u 2010. године њен перформанс “The Артист ис пресент” изазвао је бујицу коментара, похвала и критика. За ову изложбу се психички и физички припремала пуне две године како би њено тело поднело изазов. Посетиоци су могли да седе преко пута Марине и тако се међусобно гледају. Наступ је трајао 736 сати и 30 минута за три месеца непомичног седења у дугој црвеној хаљини.
Марина Абрамовић је овим перформансом постала жена испред свог времена и тако придобила симпатије бројних познатих личности, међу којима је најконтравезнија поп звезда данашњице Лејди Гага.
У једном интервју на питање о Марини Абрамовић, Гага каже: „Ја сам опчињена том женом, она је невероватна! Она је граница људске врсте! Видела сам њен перформанс у МОМА, она је граница. Када гледам њу она је слободна. Седела је три месеца по цео дан пред слободом, она је отишла негде другде. Мораш бити способан да урадиш тако нешто…“