Zanimljive činjenice o Drugom svetskom ratu
Iako je Drugi svetski rat započela Nemačka i svojom snagom pretila da postane apsolutni pobednik, to se ipak nije desilo. Evo 5 činjenica koje su možda uticale na pad Trećeg rajha.
1) Francuska je imala više tenkova, topova i ljudi od Nemačke kobne 1940. godine
Kada je Nemačka 10. aprila 1940. godine krenula u napad, samo je 16 od 135 divizija bilo mehanizovano, tj. imalo mehanizovani transport. Ostatak se oslanjao na konje i hod. Od saveznika samo je Francuska imala 117 divizija.
Osim toga, Francuska je imala i više topova: Nemačka je imala 7.738 topova, a Francuzi čak više od 10.000. Većina francuskih tenkova bila je veća, jače borbene moći i imala je bolji oklop od nemačkih "pancera".
2) Kopnene snage nisu bile prioritet u Ujedinjenom Kraljevstvu
Britanija je još pre početka rata odlučila da će glavne snage njene vojske biti vazdušne snage i mornarica. Tek posle pada Francuske odlučili su da ojačaju i kopnene snage.
Sve do proleća 1944. godine, prioritet oružanih snaga Britanije bilo je vazduhoplovstvo. Sama Britanija izgradila je tokom rata 132.500 aviona, što je zapanjujući uspeh imajući u vidu to da Kraljevsko ratno vazduhoplovstvo ni u jednoj od bitaka nije imalo više od 750 lovaca.
3) Saveznički gubici brodova za snabdevanje iznosili su samo jedan odsto
Saveznički gubici tokom Drugog svetskog rata u Severnom Atlantiku, na Arktiku i u nacionalnim vodama iznosili su samo 1,48 odsto. Ukupno je bilo 323.090 individualnih putovanja, a samo na 4.786 došlo je do potonuća. Od tog broja 2.562 broda su bila britanska. Tokom rata svakodnevno je plovilo oko 2.000 brodova.
4) Japanci su imali rakete-kamikaze
Nisu samo Nemci imali avione na raketni pogon tokom Drugog svetskog rata. Posle početnih pobeda Japan nije mogao da drži korak sa tehnologijom SAD. Međutim, razvijena je "okha", raketa kojom je upravljao čovek i koja se koristila protiv savezničkih brodova. Nakon toga su kamikaze upravljale raketama.
Kada bi avion dostigao metu, ispustio bi raketu, a ona bi letela prema brodu dok je pilot ne bi "upalio" i zaleteo se brzinom većom od 800 kilometara na čas. Piloti "okhe" bili su poznati kao "jinrai butai" (bogovi munje). Samo tri saveznička broda su potopljena.
5) Izgubljeni lovac nemačkog vazduhoplovstva
Dok je "Meseršmit" razvijao "Bf-109", konkurentska kompanija "Henkel" takođe je razvijala novi avion - "He-112". Prvi prototipi imali su slične karakteristike. Oba aviona letela su brzinom većom od 550 kilometara na čas, ali je Henkelov avion imao i neverovatan doseg od 1200 kilometara i još neke karakteristike koje su znatno bolje čak i od Meseršmitovog aviona Bf-110, koji je imao dva motora.
Ipak, Vili Meseršmit bio je partijski čovek, a Gering je obožavao avion "Me-110", dok je Henkel imao i "malo" jevrejske krvi, pa je njegov projekat brzo odbačen.
(Večernji.hr)