Занимљиве чињенице о Другом светском рату
Иако је Други светски рат започела Немачка и својом снагом претила да постане апсолутни победник, то се ипак није десило. Ево 5 чињеница које су можда утицале на пад Трећег рајха.
1) Француска је имала више тенкова, топова и људи од Немачке кобне 1940. године
Када је Немачка 10. априла 1940. године кренула у напад, само је 16 од 135 дивизија било механизовано, тј. имало механизовани транспорт. Остатак се ослањао на коње и ход. Од савезника само је Француска имала 117 дивизија.
Осим тога, Француска је имала и више топова: Немачка је имала 7.738 топова, а Французи чак више од 10.000. Већина француских тенкова била је већа, јаче борбене моћи и имала је бољи оклоп од немачких "панцера".
2) Копнене снаге нису биле приоритет у Уједињеном Краљевству
Британија је још пре почетка рата одлучила да ће главне снаге њене војске бити ваздушне снаге и морнарица. Тек после пада Француске одлучили су да ојачају и копнене снаге.
Све до пролећа 1944. године, приоритет оружаних снага Британије било је ваздухопловство. Сама Британија изградила је током рата 132.500 авиона, што је запањујући успех имајући у виду то да Краљевско ратно ваздухопловство ни у једној од битака није имало више од 750 ловаца.
3) Савезнички губици бродова за снабдевање износили су само један одсто
Савезнички губици током Другог светског рата у Северном Атлантику, на Арктику и у националним водама износили су само 1,48 одсто. Укупно је било 323.090 индивидуалних путовања, а само на 4.786 дошло је до потонућа. Од тог броја 2.562 брода су била британска. Током рата свакодневно је пловило око 2.000 бродова.
4) Јапанци су имали ракете-камиказе
Нису само Немци имали авионе на ракетни погон током Другог светског рата. После почетних победа Јапан није могао да држи корак са технологијом САД. Међутим, развијена је "окха", ракета којом је управљао човек и која се користила против савезничких бродова. Након тога су камиказе управљале ракетама.
Када би авион достигао мету, испустио би ракету, а она би летела према броду док је пилот не би "упалио" и залетео се брзином већом од 800 километара на час. Пилоти "окхе" били су познати као "јинраи бутаи" (богови муње). Само три савезничка брода су потопљена.
5) Изгубљени ловац немачког ваздухопловства
Док је "Месершмит" развијао "Бф-109", конкурентска компанија "Хенкел" такође је развијала нови авион - "Хе-112". Први прототипи имали су сличне карактеристике. Оба авиона летела су брзином већом од 550 километара на час, али је Хенкелов авион имао и невероватан досег од 1200 километара и још неке карактеристике које су знатно боље чак и од Месершмитовог авиона Бф-110, који је имао два мотора.
Ипак, Вили Месершмит био је партијски човек, а Геринг је обожавао авион "Ме-110", док је Хенкел имао и "мало" јеврејске крви, па је његов пројекат брзо одбачен.
(Вечерњи.хр)