Žena koja je naučila Fejsbuk da zarađuje
Pre šest godina osnivač Fejsbuka Mark Zakerberg našao se u nevolji. Kompanija mu je naglo rasla, a on u nezrelim dvadesetima nije znao kako voditi korporaciju.
''Startovanje''
U decembru je otišao na božićnu proslavu kod direktora Dena Rosensveiga i pred njegovom kućom ugledao Guglovu potpredsednicu za globalne operacije online prodaje Šeril Sandberg, prenosi economy.rs.
Ona je žena koja je preokrenula sudbinu Fejsbuka.
Tridesetosmogodišnja genijalka, poznata po fantastičnim sposobnostima, Zakerbergu se nije činila kao realna opcija, ko bi iz kopmanije sa 4.000 zaposlenih prešao u Fejsbuk, firmu bez prihoda?
Kod Rosensveiga joj je ipak prišao i predstavio se. Zakerberg tvrdi da su ostali pred vratima sat vremena, zadubljeni u razgovor. Dobro da joj je prišao, jer Šeril Sandberg bila je spremna za novi izazov. Već je tražila novi posao.
Dolazak u tim plavih
Do februara 2008. Zakerberg je bio siguran da će upravo Šeril Sandberg spasiti Fejsbuk.
Fejsbuk je, govorila je tada Sandberg, kompanija vođena instinktima i međuljudskim odnosima, aludirajući da Gugl to nije, pa odlazak nije prošao glatko.
Ceo mart 2008. u Fejsbuku je pitala i slušala.
“Prilazila je ljudima, prekidala razgovore, predstavljala se i nametala gard kojim je naređivala ljudima da se predaju i uspostave direktan odnos s njom jer se neće zabijati u kancelariju sa Zakerbergom”, pričao je potpredsjednik Facebooka Kris Koks.
Zakerberg joj je, kako danas govori, zahvalan “što obavlja stvari koje on ne želi”, poput strategija oglašavanja, zapošljavanja i otkaza, menadžmenta, političkih pitanja.
“I onako je u tome sto puta bolja od mene”, govorio je.
Šeril Sandberg priznala je da je po dolasku u Fesjbuk osetila strepnju nekih ljudi, pitali su se hoće li biti previše korporativna za njih, hoće li narušiti dominantno mušku kulturu tipičnu za Silicijumsku dolinu.
Ona je, pak, brinula samo zbog finansija.
“Nad glavama nam je visilo pitanje možemo li zaraditi novac. Ikada”, ispričala je u jednom intervjuu.
Umesto propasti, uspon
Neki su u industriji već lamentirali da će Fejsbuk propasti po uzoru na Myspace
Postavila je tri pitanja: treba li se za prihode oslanjati na oglase, e-trgovinu ili pretplatu. Pozvala je direktore da svaki dan od 6 do 9 uveče sede i raspravljaju o tome.
Do proleća, složili su se oko oglašavanja, ali s diskretnim oglasima. Do 2010. bili su profitabilni. U tri godine narasli su sa 130 zaposlenih na 2.500, sa 70 miliona korisnika na 700 miliona, počeli učiti o marketingu, nalaziti sopstvene modele prezentacije koje su oglašivači hteli platiti.
Pre dve nedelje sklopili su 500 miliona vredan partnerski ugovor s francuskim marketinškim divom "Publicisom" i svi su se počeli pitati šta će sledeće napraviti Šeril Sandberg.