Жена која је научила Фејсбук да зарађује
Пре шест година оснивач Фејсбука Марк Закерберг нашао се у невољи. Компанија му је нагло расла, а он у незрелим двадесетима није знао како водити корпорацију.
''Startovanje''
У децембру је отишао на божићну прославу код директора Дена Росенсвеига и пред његовом кућом угледао Гуглову потпредседницу за глобалне операције online продаје Шерил Сандберг, преноси economy.rs.
Она је жена која је преокренула судбину Фејсбука.
Тридесетосмогодишња генијалка, позната по фантастичним способностима, Закербергу се није чинила као реална опција, ко би из копманије са 4.000 запослених прешао у Фејсбук, фирму без прихода?
Код Росенсвеига јој је ипак пришао и представио се. Закерберг тврди да су остали пред вратима сат времена, задубљени у разговор. Добро да јој је пришао, јер Шерил Сандберг била је спремна за нови изазов. Већ је тражила нови посао.
Долазак у тим плавих
До фебруара 2008. Закерберг је био сигуран да ће управо Шерил Сандберг спасити Фејсбук.
Фејсбук је, говорила је тада Сандберг, компанија вођена инстинктима и међуљудским односима, алудирајући да Гугл то није, па одлазак није прошао глатко.
Цео март 2008. у Фејсбуку је питала и слушала.
“Прилазила је људима, прекидала разговоре, представљала се и наметала гард којим је наређивала људима да се предају и успоставе директан однос с њом јер се неће забијати у канцеларију са Закербергом”, причао је потпредсједник Facebooka Крис Кокс.
Закерберг јој је, како данас говори, захвалан “што обавља ствари које он не жели”, попут стратегија оглашавања, запошљавања и отказа, менаџмента, политичких питања.
“И онако је у томе сто пута боља од мене”, говорио је.
Шерил Сандберг признала је да је по доласку у Фесјбук осетила стрепњу неких људи, питали су се хоће ли бити превише корпоративна за њих, хоће ли нарушити доминантно мушку културу типичну за Силицијумску долину.
Она је, пак, бринула само због финансија.
“Над главама нам је висило питање можемо ли зарадити новац. Икада”, испричала је у једном интервјуу.
Уместо пропасти, успон
Неки су у индустрији већ ламентирали да ће Фејсбук пропасти по узору на Myspace
Поставила је три питања: треба ли се за приходе ослањати на огласе, е-трговину или претплату. Позвала је директоре да сваки дан од 6 до 9 увече седе и расправљају о томе.
До пролећа, сложили су се око оглашавања, али с дискретним огласима. До 2010. били су профитабилни. У три године нарасли су са 130 запослених на 2.500, са 70 милиона корисника на 700 милиона, почели учити о маркетингу, налазити сопствене моделе презентације које су оглашивачи хтели платити.
Пре две недеље склопили су 500 милиона вредан партнерски уговор с француским маркетиншким дивом "Публицисом" и сви су се почели питати шта ће следеће направити Шерил Сандберг.