EVROPA NA PRVOM MESTU: Zabaležen najveći rast u prodaji telefona
Najnoviji izveštaj...
Najnoviji izveštaj analitičarske kompanije "Canalys" daje pregled tržišta pametnih telefona i tržišnog udela na istom sa jasnim fokusom na Evropu. Ukratko – Samsung je i dalje najzastupljeniji brend, i uspeo je da poveća svoj tržišni udeo na Starom Kontinentu. Južnokorejski gigant sada ima 30,4% udela, sa rastom od 26% na godišnjem nivou.
Na drugom mestu je i dalje Huavei, koji je uprkos američkim sankcijama uspeo da proda više uređaja u trećem kvartalu nego u drugom – 11,6 miliona, naspram 8,5 miliona. Međutim, brojke su praktično identične u odnosu na prošlu godinu, tako da nije zabeležen nikakav rast u odnosu na isti period 2018. godine. Imajući u vidu okolnosti, u kompaniji su verovatno zadovoljni time što su uspeli da evropski udeo zadrže na 23,9%.
Treće mesto je rezervisano za američki Epl. Iako je prodao 9,8 miliona telefona, te brojke su manje u odnosu na isti period prošle godine, pa je tako zabeležen pad prodaje od 4%. Dotle je četvrti na listi, kineski "Xiaomi", zabeležio najveći procentualni rast na evropskom kontinentu. "Xiaomi" je porastao za čak 73% u odnosu na isti period prošle godine, isporučivši čak 5,5 miliona uređaja.
Tako je uspeo da pridobije tržišni udeo od 10,5%. Glavni razlog za ovakav uspeh jeste veliko investiranje u ekspanziju u Evropi, koja je bila u velikom fokusu kompanije "Xiaomi" u proteklih godinu dana. Na petom mestu je HMD, vlasnik Nokia brenda, sa 0,9 miliona prodatih telefona i udelom od 1,8%. To znači istovremeno da je u odnosu na prethodnu godinu zabeležen oad od 21%.
ŽESTOK UDAR NA FEJSBUK: "Pustili bi Hitlera da promoviše antisemitsku politiku za novac"
Mislili ste da se JUTJUBERI SAMO SVAĐAJU? Pogledajte kako su KREJA I LASICA krunisali svoju LJUBAV (VIDEO)
SADA JE IZA REŠETAKA: Saznajte kako je prevarom ZARADIO MILIONE
Evropa je u prilično povoljnom položaju i mnoge kineske kompanije se nadmeću da osvoje poverenje evropskih kupaca. Takođe, Evropa je važno tržište imajući u vidu da se tu najbolje prodaju telefoni srednje i više kategorije. Kako navode u kompaniji "Canalys", u Evropi je još jedna specifičnost – prodaja telefona je praktično izdeljena pola/pola između klasičnih maloprodajnih kanala i telekomunikacionih operatera. To znači da Evropljani podjednako kupuju telefone u ponudi operatera i samostalno u maloprodajnim objektima, za razliku od drugih tržišta gde se kupovina uglavnom obavlja preko operatera.