Štulić: Bregović nije pevač, kasni za mnom čitavu deceniju, za njega sam špansko selo!
"Pevao sam sa pet godina. Brega se nije protegnuo do 15. godine, ali zato u muzici kasni čitavu deceniju za mnom. Ja sam skroz na bitu, a on je sredina puta u kompoziciji. Počeo je da komponuje 1970, a ja to radim od 1963. Ja sam takozvana eolska struja, bitnička”.
“On nije pevač, on je kompozitor. On nije roker, on je bitnik. Roker ne znači ništa. I on je bio prvi.“
To su neke od poruka koje je Branimir Džon Štulić poslao kroz intervjuu koji je objavljen u današnjem izdanju "Večernjih novosti".
DŽONI ŠTULIĆ PREKINUO ZAVET ĆUTANJA: Lezilebovići se krvavo bore za moje, a s lakoćom gube svoje!
"Nema uopšte dobrih autora. Kada sam počinjao, bili su samo pevači, a kompozitora je bilo malo, kao i sada.
Možda Bregović i Dedić, a ja sam bio prvi kompozitor koji je stvarao svoju muziku. Poludim kada vidim ove 'Vikipedije' koje pišu smokvari. Prosto uvredljivo.
ZA ISTORIJU! Najlepše ljubavne pesme legendarni Džoni Štulić posvetio je ovoj ženi! (VIDEO)
Jedini sam kod nas imao program od svojih pesama, dok su pola repertoara na koncertu "Bijelog dugmeta" bile tuđe pesme, kao Yesterday na primer. Prvi sam kod nas krenuo sa svojim kompozicijama", rekao je između ostalog Džoni Štulić.
https://t.co/rtLk1m46ik
Džoni Štulić: Prvi na Balkanu sam svirao sevdah, pre Bregovića i svih ostalih pic.twitter.com/CaiEfbC2Y2— intervju.rs (@intervjurs) April 30, 2017
To, doduše, nije bilo jedino pominjanje Gorana Bregovića i Bijelog dugmeta. Poručio je i da je prvi na Balkanu svirao sevdah, "pre Bregovića i svih ostalih". U drugim osvrtima bio je prilično oštriji prema Bregoviću.
Krenulo je pričom o bitnicima i samodefinisanju u kontekstu jugoslovenskog rokenrola.
"Nikada nisam bio roker, ja sam bitnik. Rok je došao sa hipicima, ja sam izgledao kao hipik, ali nikad to nisam bio. Uvek sam bio bitnik, crno-beli film, nikada nisam bio kolor.
Roker ne znači ništa. Čak nisam ni pušio. Nisam mogao da podnosim cigarete i dim. Jedino sam propušio kada samo počeo da prevodim ove je*ene klasike a kako ne mogu da pušim cigaretu, napravim džoint, legnem, on me uspori i onda mogu red po red da radim. Inače, pri zdravoj pameti i svesti, koji normnalan čovek može stotinu hiljada linija da prevodi red po red.
Retro-interview: Branimir Štulić Džoni za “Stav”, 1990. https://t.co/3ZGYYxxvv1 pic.twitter.com/rwYsCMy2BH— XXZ magazin (@XXZmagazin) April 16, 2017
Sećam se ko sad, sa šest godina sam, čitao i latinicu i ćirilicu. Neverovatno kako je bilo napredno vreme. Čitao sam stripove "Den Deri", za koje nisu baš znali u Americi i engleskoj. 'Kekec' je 1957. počeo da izlazi sa tim stripovima i ja sam kao dete gutao sve te futurističke stvari.
Pevao sam 'Dajanu' od Pola Enke, ali sa domaćom tekstom 'O Dajana, volim te, skini gaće molim te, da ti vidim...'.
Nisam znao šta to znači, ali sam pevao sa pet godina
Brega se nije protegnuo do 15. godine, ali zato u muzici kasni čitavu deceniju za mnom. Ja sam skroz na bitu, a on je sredina puta u kompoziciji. Počeo je da komponuje 1970, a ja to radim od 1963. Ja sam takozvana eolska struja, bitnička. To je za Bregu špansko selo", ispričao je Džoni Štulić.