СВЕТСКА ПРЕМИЈЕРА: Нови А8 изгледа као васионски брод, а цена? Припремите се за прави ШОК (ФОТО)
Као и до сада, биће понуђене две верзије међуосовинског растојања, од 2998 и 3128 mm, што је за 6 милиметара више у односу на претходну генерацију.
На специјалном догађају у Барселони, Ауди је управо представио нову генерацију модела А8, која се може похвалити бројним технолошким достигнућима, између којих је и систем аутономне вожње Traffic Јам Пилот. Ауди је, као што смо и најавили пре пар дана, данас и званично представио нову генерацију свог најлуксузнијег модела – лимузине А8, и то на догађају специјално организованом у Барселони.
Базиран на унапређеној МЛБ платформи, нови А8 (интерне ознаке Д5), представља право технолошко чудо, омогућавајући чак и аутономну вожњу путем Traffic Јам Пилот система. У питању је комплексан систем који користи камере, радарске и ултразвучне сензоре, као и ласерски скенер, како би у градским саобраћајним гужвама, до брзине од 50 км/х, у потпуности заменио возача.
Другим речима, не само да је аутоматика од возача преузела улогу стартовања, убрзавања и кочења, већ је и управљање сада у потпуности под контролом рачунарских система. У односу на свог претходника, нови А8 је нарастао 37 mm у дужину, на укупних 5172 милиметра, нешто је ужи (за 4 mm), али је и незнатно виши (за 13 mm) са 1475 милиметара.
АУДИ СМРТИ И ДАЉЕ КРСТАРИ УЛИЦАМА: Овако изгледа ауто из ког су "земунци" чинили злочине (ВИДЕО)
Као и до сада, биће понуђене две верзије међуосовинског растојања, од 2998 и 3128 mm, што је за 6 милиметара више у односу на претходну генерацију.
Унутар кабине, поред дигиталне инструментације и тзв. Виртуал Цоцкпит, ту је и унапређени MMI систем са два одвојена дисплеја – један дијагонале 10,1 инч, док је други нешто мањи, од 8,6 инча.
Ту је и друга генерација информационо-забавног система која користи nVidia четворојезгарни процесор, а према тврдњама, бржа је у односу на прву чак 50 пута!
Када је реч о моторизацији, за сада су понуђени В6 мотори – турбо бензински 3.0 ТФСИ од 340 КС и 500 Нм, као и турбо дизел од 286 КС и 600 Нм. Наредне године понуду ће обогатити два В8 агрегата, дизел од 435 „коња“ и бензинац од 460 КС.
Ипак, „перјаницу“ понуде чиниће W12 агрегат од 6,0 литара који располаже са 585 коњских снага и 800 Нм обртног момента. Уз све моторе стандардно се испоручује 8-степени аутоматски мењач, као и погон на сва четири точка.
Цена новог А8 стартује од 90.600 евра за стандардну верзију, односно 94.100 евра за А8 Л, што је у просеку око 7.000 евра више у односу на претходну генерацију.