НОВИ VOLKSWAGEN ТИГУАН (ФОТО)
Задивљујуће, али...
Volkswagen је представио трећу генерацију свог СУВ бестселера. Данас је Тигуан један од најуспешнијих Volkswagenovih модела у свету. Почев од 2007. и дебија овог модела, више од 7,6 милиона купаца изабрало је овај компактни СУВ.
НЕВЕРОВАТНО: BMW М одбацује мануелне мењаче, а ево и шта наводе као разлог томе
ОВО МНОГИ РАДЕ, А НЕ БИ СМЕЛИ: Сваки возач је ово БАР ЈЕДНОМ учинио, а КАЗНЕ за ту радњу су јако високе
Технолошке иновације остварене захваљујући MQB ево механичкој платформи значајно унапређују Тигуан у готово сваком аспекту, кажу у Volkswagenu. Нови хибридни погони са потпуно електричним дометом од око 100 км чине овај СУВ ефикаснијим него пре.
Осим тога, пуњење путем наизменичне струје (АЦ) биће брже код свих верзија eHybrida, а брзо пуњење путем једносмерне струје (ДЦ) премијерно се уводи као стандард.
Дизајн потпуно дигиталног кокпита базиран је на МИБ4, четвртој генерацији модуларне платформе за инфотејнмент, пружа максималан ниво информација и доноси бројне дигиталне услуге и апликације у возило.
Концепт управљања је доследан и дизајниран да буде интуитиван. Поред тога, нови системи попут пнеуматске масажне функције на предњим седиштима или IQ.LIGHT ХД matrix фарови, који се први пут користе у Тигуану, потичу из СУВ модела Тоуарег.
Нови адаптивни систем контроле огибљења DCC Про максимално унапређује удобност и динамичност у вожњи. Осим тога, најновија генерација система асистенције при паркирању (Парк Assist) аутоматизује вожњу уназад и напред приликом паркирања.
Компактни СУВ потпуно је редизајниран. Посебно упечатљив и карактеристичан је предњи део возила који своју динамичну појаву дугује веома плитко постављеним ЛЕД фаровима и стаклом са хоризонталном ЛЕД траком.
Маска хладњака сада се простире и на бочне стране браника, где отвори обезбеђују оптимално усмеравање ваздуха.
Предњи део је чистог дизајна и наглашава чињеницу да је коефицијент отпора сада додатно смањен са 0,33 на 0,28. Силуету карактеришу проширени блатобрани (у комбинацији са точковима до 20 инча).
Нова хоризонтална ЛЕД трака такође даје посебан изглед задњем делу Тигуана.
Ентеријер Тигуана доноси потпуно нови концепт и дизајн. Акценат је стављен на материјале и израду по највишим стандардима.
Осим тога, нови кокпит је интуитиван за употребу и чистих је линија. Модули укључују нови Дигитални Кокпит (дигитални инструменти у таблет формату са премазом против рефлексије), инфотејнмент екран дијагонале до 38 центиметара (15 инча) са потпуно новом структуром менија и графиком, нови хеад-уп екран (пројектује податке на ветробранско стакло) и нови мултифункционални Дривинг Experience прекидач са интегрисаним ОЛЕД екраном.
Овај нови ротациони контролер на централној конзоли између предњих седишта има сопствени екран преко ког можете управљати профилима у вожњи, јачином звука или бојама амбијенталног осветљења.
Додатно, бројне функције возила и подешавања инфотејнмент система сада лако можете подесити на матерњем језику захваљујући новом систему ИДА гласовне асистенције.
Захваљујући MQB ево платформи, Тигуану су доступне различите врсте погонских јединица. На пример, биће доступни турбо дизел мотори (ТДИ), турбо бензински мотори (ТСИ), "благи" хибридни турбо бензински мотори (еТСИ) и плуг-ин хибридни системи (eHybrid), који ће убудуће бити нуђени искључиво у комбинацији с аутоматизованим ДСГ мењачем.
Ту су две плуг-ин hybrid опције укупне снаге 204 "коња" (150 kW) и 272 КС (200 kW). Они користе батерију капацитета 19,7 kWh која обезбеђује чисто електрични режим вожње до 100 км.
Поред њих, купци могу да рачунају и на два "блага" хибрида са 1.5 турбо-бензинцем са 4 цилиндра и 48-волтним електричним системом. Технологија деактивације цилиндара омогућава "крстарећу" вожњу са само 2 цилиндра у функцији.
Трећа генерација Тигуана нуди и турбо-дизел опције. У питању је 4-цилиндарски 2.0 агрегат у верзијама са 204 КС (150 kW) и 265 КС (195 kW).
Као и код Volkswagen ИД модела и новог Passata, позиција мењача ће убудуће бити промењена путем прекидача са десне стране управљача са интуитивним принципом рада.
Прекидач се помера унапред на "Д" за вожњу и уназад на "Р" за вожњу у рикверц, док се ручна кочница активира притиском на бок прекидача. Сви модели Тигуана додатно имају и команде иза управљача.
Нови Тигуан је сада дужи за отприлике три центиметра. Висина, ширина и међуосовинско растојање остају практично идентични претходном моделу.
Капацитет пртљажника нове генерације показује колико је добро искоришћен простор: иако је СУВ само мало дужи, капацитет пртљажника је повећан за 37 литара на 652 литра (када је утоварен до висине наслона задњег седишта).
Нови модел стиже у продајне салоне 2024. године, до када ће бити позната и цена.