НОВИТЕТ: Киа представила нови модел (ФОТО)
Представља еволуцију њиховог најпродаванијег модела...
Нови Киа К5/Оптима је фастбацк еволуција Кијине глобално најпродаваније лимузине, која здружује агресиван дизајн са ентеријером подређеном возачу, најновије технологије и нове моторе.
Поред приказа Кијиних будућих дизајнерских смерница К5 ће као први Кијин модел понудити опцију погона на сва четири точка (AWD), уз стандардни погон на предњи пар точкова. Снагу моделу дају ефикасни бензински мотори ‘Смартстреам’ са новим 8-степеним мењачем са двоструким (мокрим) квачилом.
Бољи материјали у кабини, високотехнолошка помагала и нова шасија значе да К5 возачима нуди опуштенију, самоуверенију и забавнију вожњу него пре.
САЗНАЈТЕ: Ово су три највећа непријатеља нашим гумама
ВОЗАЧИ У ПРОБЛЕМУ: Због новог закона више неће моћи да возе радним данима
Томас Шемера, вођа продуктног одељења у корпорацији Киа Моторс, о новом моделу је рекао: "Када смо 2010. године представили К5 то је означило почетак неке нове ере за Кију, јер смо дизајном направили искорак у поимању бренда широм света. Сада, две генерације касније, верујемо да ће се исто догодити са новим К5. Нови К5 са фастбацк дизајном је један од најбољих спортских модела које смо икада направили; са најсавременијим технологијама, новим моторима и мењачима и луксузном унутрашњошћу и један је од најнапреднијих. К5 неће играти само главну улогу у јачању Кијине присутности у сегменту лимузина. Наиме већ скоро десет година представља прекретницу у Кијиној преобразби у творца привлачних, врхунских аутомобила".
Продаја новог Киа К5 почиње у првој половини нове године на већини глобалних тржишта, међу којима (засад) нема Европе.
К5 доноси нову спортску силуету
Спортска лимузина К5, која је настала као плод сарадње Кијина три дизајнерска центра у САД, Европи и Јужној Кореји, означава корак напред у односу на претходнике.
Напред је нови модел доживео еволуцију 'tigrovog носа' са ЛЕД фаровима, интегрисаним у маску. Дневна светла, која подсећају на ‘пулс’, доприносе агресивнијем предњем делу, а свој удео дају и доња маска са флуидном ваздушном завесом и шири отвори за проток ваздуха.
Гледајући из профила К5 доноси већу дозу мишићавости и нешто Стингерових облина. Рамена постепено расту, што са суженим стакленим површинама према крају возила пружа ‘напред нагнут став’ и спортскији изглед. У односу на претходника К5 је нижи за 20 милиметара (сада 1.445 mm), дужи за 50 mm (4.905 mm), шири за 25 mm (1.860 mm) и има 45 милиметара дужи међуосовинско растојање (2.850 mm). Дужи, нижи и шири него пре К5 на цести пружа већу стабилност и већи ужитак у вожњи.
К5 бити ће расположив са 16-, 17- или 18-инчним алуминијумским фелнама и различитим бојама каросерије. ГТ варијанте ће нудити посебне 19-инчне наплатке и агресивнији предњи и задњи браник, посебне ‘ГТ’ ознаке и две издувне цеви.