ВЕЛИКИ НОВИТЕТ: Стижу нове кочнице са ласерским "премазом"
Нови, строжи Еуро 7 стандард за аутомобиле (од средине 2025. године) по први пут у новим возилима регулише супстанце штетне по здравље, као што су честице узроковане хабањем гума и кочница.
То значи да произвођачи аутомобила већ грчевито траже решења за овај проблем. Према новој директиви, аутомобилима ће бити дозвољено да емитују само мање од седам милиграма честица по километру, без обзира да ли потичу из издувних гасова или се испуштају у ваздух преко гума или кочница.
Ово је добро за здравље људи и животиња, јер велики део микропластике у океанима долази од хабања аутомобилских гума. Ове честице су ПМ10, мање од десет микрометара у пречнику.
Произвођачи аутомобила полажу наде у компаније као што је ХПЛ Technologies, која је развила процес ласерског премаза који би требало да смањи стварање фине прашине кочница до 90 процената.
- То радимо ласерским премазивањем стандардног диска кочница сивим премазом - кажу из ХПЛ Technologies у интервјуу за Automobilwoche.
С обзиром на то да се машински обрађени дискови у будућности готово неће трошити, потребне су ипосебне плочице кочница усклађене са премазом.
Да би то постигао, ХПЛ сарађује са различитим произвођачима плочица. ХПЛ Technologies је уверен да ће кочионе плочице вероватно бити само незнатно скупље.
- Додатни трошкови за премазивање и дораду дискова ће подићи цену између десет и 70 евра у односу на конвенционалне система кочница.
Са друге стране, повећаће се издржљивост система кочница.