Ако сте мислили да купите ПОЛОВНЕ ГУМЕ, после овог текста ћете се предомислити
Принцип је сличан као код куповине других половних ствари, с тим што у овом случају реч опасно треба буквално схватити...
На овим просторима није реткост да се у вулканизерским радњама или преко огласа продају половне аутомобилске гуме. И нема сумње да, због ниже цене, такви пнеуматици успевају да нађу своје купце.
Међутим, истраживање спроведено у Великој Британији, у коме је испитиван квалитет половних гума, показало је забрињавајуће резултате. Од 129 појединачно прегледаних гума, чак 75 одсто је оцењено као небезбедно!
Удружење TyreSafe, које је спровело истраживање, прогласило је такве резултате трагичним. Председник удружења Стјуарт Џексон је истакао да, с обзиром на то да су гуме једини део возила који се стално налази у контакту са асфалтом, продаја таквих гума возачима исто што и директно довођење њихове животе у опасност.
Принцип је сличан као код куповине других половних ствари, с тим што у овом случају реч опасно треба буквално схватити.
Зато они који себи баш не могу да приуште нове гуме, ако се већ одлуче за половне, морају да их подвргну детаљној провери.
У већини европских земаља дубина шаре је ограничена на минималних 1,6 милиметара, али су гуме у том стадијуму већ много слабијих перформанси од нових са шарама дубине 8 милиметара, што значајно повећава зауставни пут аутомобила приликом кочења.
Када се газећи слој гуме истроши до дубине шара од 3 милиметра пожељно је размишљати о замени гума.
А ако се ипак одлучите за куповину половне гуме, или гума, детаљно проверите да ли се на њима налазе видљива оштећења или пукотине која би могле да утичу на њихове перформансе.
Такође, обратите пажњу и на њихов датум производње, будући да је оптималан рок трајања пренуматика око 10 година.