АМЕРИКАНЦИ ТВРДЕ - Ево шта одвлачи пажњу код новог модела Тесла!
Шок!
Огроман екран код модела Тесла С одвлачи пажњу. Америчка Аутомобилска Асоцијација (ААА) је тестирала инфотејнмент екране код 30 нових аутомобила и за те потребе је за волане истих ставила чак 130 људи.
Резултати су између осталог указали да произвођачи треба да обрате више пажње на то колико екрани код њихових модела одвлаче пажњу возачу. Чак 12 аутомобила има екране који су класификовани као превелика дистракција, а ниједан од тестираних аутомобила није добио оцену да екран није никаква дистракција.
МОТОР ИЛИ БАТЕРИЈА? Сазнајте које су предности ЕЛЕКТРИЧНИХ АУТОМОБИЛА у односу на бензинце!
ААА је на овом тесту сарађивала са истраживачима са Универзитета у Јути. Они су користили камере и проучавање црта лица како би измерили колико је нека особа заокупирана екраном и не обраћа пажњу на пут и саобраћај. Тестирање је укључило и употребу гласовних команди и извршавање различитих задатака уз помоћ или преко инфотејмент система, као што је укључивање радија или позивање.
Према резултатима истраживања, инфотејмент екрани који одузимају возачу више од 40 секунди су они који захтевају компликовано постављање дестинације на навигацији, где, што је сложенији тај поступак, возачи бивају више изнервирани. Маршал Дуни, председник и извршни директор ААА је рекао да возачи желе технологију коју је безбедно и лако користити, али је већина функција на свим инфотејмент екранима веома сложена. Он је додао да ће ААА резултате истраживања доставити произвођачима аутомобила у нади да ће се они потрудити да тај проблем реше. Међутим, док се то не деси, ААА саветује возаче да избегавају употребу инфотејмент система и функција као што су писање порука и проверавање друштвених мрежа у току вожње.