Ауто-пут кроз Београд постаје мото-пут: Шта то значи за возаче?
Деоница од петље Добановци до петље Бубањ Поток, која је донедавно имала статус ауто-пута, више то није.
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић изјавио је да од данас почиње замена комплетне сигнализације на деоници од петље Добановци до петље Бубањ Поток.
Та деоница је донедавно била ауто-пут, али је уредбом Владе Србије преименована у мото-пут.
- Зелене табле ћемо заменити плавим таблама, што ће се радити 50 дана. Заменићемо 318 знакова, 25 великих табли и оно што возачи треба да знају, с обзиром да ће ту сада бити постављена нова саобраћајна сиганализација, дозвољена брзина на мото-путу је 100 километара на сат, а кроз насељено место 80 километара на сат - рекао је Весић гостујући на РТС-у.
Шта још треба да знају учесници у саобраћају који користе мото-пут?
Према Закону о безбедности саобраћаја (ЗОБС) "мото-пут је државни пут намењен искључиво за саобраћај мотоцикала, путничких возила, теретних возила и аутобуса, са или без прикључних возила и као такав обележен прописаним саобраћајним знаком".
Као и на ауто-путу, и на мото-путу је забрањено вучење неисправног возила. Међутим, постоји изузетак од овог правила.
Наиме, уолико је разлог за вучу настао за време кретања моторног возила по мото-путу, вучење је дозвољено до првог искључења са мото-пута.
ЗОБС наводи и да пешаци не смеју да ступају нити да се крећу по мото-путу.
Такође, не смеју се кретати возила чија је највећа конструктивна брзина мања од 50 км/х.
Као и на ауто-путу, и на мото-путу са више саобраћајних трака намењених кретању возила у једном смеру, "возач моторног возила мора се кретати крајњом десном саобраћајном траком, осим ако није заузета возилима која се крећу у колони, као и приликом претицања."
На мото-путу возач "не сме да заустави или паркира моторно возило, осим на местима која су за то посебно уређена и обележена".
И за крај, возачи са пробном возачком дозволом треба да знају да на мото-путу не смеју да се крећу брже од 90 км/х.