Ово више није нормално: Да бисте изашли из аутомобила, потребне су вам акробатске вештине
Већ и врапци на гранама знају – нови аутомобили постали су прешироки за паркинг места.
Све веће димензије нових аутомобила и растућа популарност великих СУВ возила значе да се возачи с муком сналазе како да уђу и изађу из својих четвороточкаша на паркинзима и у јавним гаражама.
Нова студија процењује да када су два нова аутомобила просечне величине паркирана један поред другог на стандардном паркинг простору, остаје само 30 цм за отварање врата. Као резултат тога, возачи све више морају да користе акробатске вештине да би ушли и изашли из аутомобила.
Истраживање спроведено на 2.000 одраслих у Великој Британији показало је да је сваки пети морао чак да прибегне уласку у паркирани аутомобил кроз пртљажник због недостатка простора за отварање врата.
Половина (51 одсто) је рекла да је једини начин да приступе свом аутомобилу кроз сувозачева врата, јер није било места да се отворе врата са возачеве стране.
Као резултат тога, 57 одсто возача редовно избегава одређена паркиралишта за која знају да имају тесна места.
Чак 83 одсто возача често избегава празна места јер други возач није оставио довољно простора, док 75 одсто каже да дозвољава путницима да изађу из возила пре паркирања како би им олакшали излазак.
Већина паркинг места широм Европе је ширине 240 цм. Данашњи просечни породични аутомобили су у просеку ширине 180 цм, што оставља само 30 цм са обе стране за отварање врата.
Али и мали аутомобили данас су се веома приближили тој ширини, па ни са њима није лако.
Велике димензије најновијих аутомобила довеле су до повећања броја возача који крше правила паркирања тако што користе места резервисана за особе са инвалидитетом или особе са малом децом. Више од четвртине испитаних признало је да тако нешто ради.
Све већа ширина аутомобила, у комбинацији са уским паркинг просторима који нису прилагођени данашњим моделима, значи да су оштећења на другим аутомобилима много чешћа при отварању врата, али и приликом маневара паркирања.
Штета узрокована ударцем у друго возило или оштећењима аутомобила у контакту са зидовима или стубовима при уласку или изласку са паркинга кошта возаче у Великој Британији око 424 милиона фунти сваке године.
Трећини (30 одсто) возача је аутомобил оштећен на паркингу у последњих годину дана, а просечна цена поправке штете износи 223,50 фунти (око 260 евра).
Само 7 одсто је рекло да је онај ко је направио штету платио поправку, док је више од трећине испитаника признало да штету није ни поправљало.
Мајк Хаус, из Друштва произвођача и пордаваца аутомобила, које представља ауто-компаније у Британији, каже да нови аутомобили постају све већи како би се побољшала безбедност и омогућила употреба чистијих погонских склопова за смањење емисија.
- Савремени аутомобили су опремљени напредним безбедносним технологијама за заштиту путника и других учесника у саобраћају, од ваздушних јастука до зона гужвања, што све доприноси да возила буду већа него раније. Аутомобили све више имају и батерије и електрични погон, што може утицати на величину и облик - рекао је он.
- Али на крају, потрошачи су ти који утичу на дизајн возила, а произвођачи одговарају на тржишне укусе и преференције - рекао је Хаус за This ис Money.