ВИШЕ НЕЋЕ БИТИ ЛИТИЈУМСКЕ: Алтернативно решење за батерије електричних возила
Кинези праве прекретницу.
Очекује се да би батерија на бази натријума могла да преузме велики део тржишта и да би до 2035. године ова сировина могла да замени око 272.000 тона литијума.
УСКОРО НОВА ВРСТА ПОГОНА: Фармери раде на производњи биогорива, НЕЋЕТЕ веровати од чега
МОТОРНО УЉЕ: Каква је његова улога и колико је БИТНО за рад вашег АУТОМОБИЛА? (ВИДЕО)
ОВО СУ НОВЕ ЦЕНЕ ГОРИВА: Ево колико ћемо наредних седам дана плаћати бензин и дизел
Увелико се тражи замена за скупи литијум. Вађење је скупо, а технологије повезане са тим, које нису претерано еколошке, нису добре за имиџ електричних возила. Произвођачи аутомобила све више траже батерије на бази соли, односно натријума. Очекује се да би батерија на бази натријума могла да преузме велики део тржишта и да би до 2035. године ова сировина могла да замени око 272.000 тона литијума. Предвиђено је да ће те године чинити око 7 одсто укупног тржишта.
А ако дође до дугорочне несташице литијума, ови бројеви би могли бити и знатно другачије. Привлачност натријума произилази из његове заступљености у каменој соли и сланој води широм света, али перформансе батерија на бази натријума су до сада биле упитне. Кинеско лансирање јефтиних електричних возила заснованих на батеријским ћелијама на бази натријума могло би да представља прекретницу за ову технологију.
У екстремном сценарију, ако производња литијума не успе да одржи корак са растом потрошње са следећом генерацијом батерија, замена натријумом би могла да смањи укупну потражњу за литијумом за 37 процената, што је еквивалентно 1,4 милиона тона, до 2035.