Бела, плава или црна: БОЈА ДИМА из АУСПУХА открива бројне КВАРОВЕ, а једна најављује генералку
Када аутомобил почне да дими из ауспуха, то је углавном знак да би под хитно требало посетити механичара.
Дим се може разликовати по свом интезитету, али и бојама, а свака од њих указује на другачији проблем с вашим четвороточкашем.
Боје дима су најчешће бела, плава или црна, а у данашњем тексту ћемо објаснити с којим кваровима се повезују.
Бели дим
Најчешће се појављује након стартовања хладног мотора. Загревањем машине ствара се кондензација у издувном систему, па како температура расте, тако и вода испарава. Бели дим је заправо пара, па не морате бринути.
Ипак, ако такав дим настави да излази из вашег ауспуха дуже време, то може указати на цурење расхладне течности у мотор, односно, да је време за замену дихтунга главе мотора. Уз то, бели дим се може појављивати ако мотор има проблем с прегревањем, али то се лако уочи на инструмент табли, преноси Возим.хр.
Уколико дође до квара турбо-компресора велика количина уља завршиће у усисном систему, па ће и то изазвати бели дим.
Црни дим
Најчешће се виђа на старијим моделима с дизел мотором. С обзиром на то да дизелаши по правилу испуштају више гасова, филтер се лако запуши и из њега почне да излази црни дим.
Зато би сваки аутомобил, који је учестало вожен по граду или на кратким деоницама, требало с времена на време “издувати” на ауто-путу. Тако ћете прочистити читав систем и филтер ваздуха, и избећи додатне трошкове.
Код бензинаца, црни дим може имати другачије значење, тачније да возило троши превише горива. У том случају, потребно је прегледати филтер ваздуха, па ако је он у реду, посетити механичара да би проверио однос горива и ваздуха које добија мотор.
Плави дим
Он је најопаснији! Најчешће указује на превелику потрошњу (сагоревање) уља у мотору, па и изостанак подмазивања његових покретних делова.
Зато ако видите плави дим, одмах посетите механичара.
Још једном истичемо важност одласка у сервис, јер већ после стотињак километара с поменутим проблемом можете направити опасну штету, која се санира ремонтом мотора.