Да ли је снага аутомобила повезана са повећаним бројем несрећа?
Често се мисли да снага мотора има везе са вероватноћом за саобраћајну незгоду - да ли је стварно тако?
Анализирајући извештаје о кориштењу хиљада аутомобила, класификујући их према марки и просечној снази мотора, ЦарВертицал је хтео да провери управо ово.
Истраживање података 43 произвођача аутомобила открило је да унутар сваке марке модели са више снаге имају већи удео у возилима која су доживела несреће у подеђењу са моделима ниже снаге.
ЦарВертицал узима пример Тесле, где је врло јасно да што је већа снага мотора, то је већи број забележених оштећења.
Ако узмемо возила од 100 до 200 kW (135 до 271 КС), 53,6% има забележену историју несрећа. Број несрећа повећава се на 55,6% за моделе који развијају између 200 и 300 kW (271 до 407 КС), 58,3% од 300 до 400 kW (407 до 543 КС) и до 62% за оне с више од 400 kW.
Од свих марки које је прегледао ЦарВертицал, BMW се често истиче својим натпросечним бројкама. Немачка марка, на пример, има највећу стопу оштећених снажних аутомобила, односно 68,6% са моторима који развијају 400 kW или више. Међутим, слабији BMW модели такође доста страдају: 60,3% са 100 kW или мање (135 КС или мање).
Студија такође прати марке које имају нижу просечну снагу, и истовремено нижу стопу несрећа.
Ланциа, са уделом оштећених аутомобила од 13,1%, четири је пута боља него Bentley и његових 53,1%. Смарт има најнижу просечну снагу мотора од свих, а има стопу судара од 19,4%. Следе Фиат и Peugeot са 22,08% односно 33,85%.
Постоје и два изузетка међу слабијим маркама, које имају релативно висок проценат несрећа: Dacia (48,9%) и Сузуки (50,8%).