ДА ВАМ АУТО УВЕК РАДИ ПЕРФЕКТНО: Савети за ОДРЖАВАЊЕ аутомобила за ПОЧЕТНИКЕ
Поред куповине некретнине, највеће и најзначајније улагање у животима људи представља куповина аутомобила.
Осим што при куповини треба обратити пажњу да ауто буде најповољнији сходно вашим потребама (што не значи нужно и најјефтинији), врло је битно и како да одржавање буде што исплативије на дуге стазе. Ово ће наравно зависити и од марке аутомобила, тога колико је ауто стар, али и неких свакодневних ствари на које можете обратити пажњу да би вам аутомобил дуже трајао.
ВОЗАЧИ ПОЧЕТНИЦИ: Ових 5 савета ће вам ПОМОЋИ да вам вожња буде БЕЗБЕДНИЈА, а ево и који су
ТОП 5 НАЈБОЉИХ АУТОМОБИЛА ЗА ПОЧЕТНИКЕ: Све што треба да ЗНАТЕ пре саме куповине вашег ПРВОГ "љубимца"
МРТВИ УГЛОВИ: Ево како да уз помоћ малог тренинга НАЈБОЉЕ УОЧИТЕ друга возила (ВИДЕО)
Ауто увек возите у овлашћени сервис
Увек је препоручљиво да ауто одвезете у сервис који је специјализован баш за тог произвођача: нпр. Toyotu возите у овлашћен Toyota сервис, Опел у Опелов, итд. Ово је нарочито битно из два разлога:
- ако имате електронику новије генерације на аутомобилу, они ће имати праве и легалне софтвере за скидање и обраду тих података и
- они имају стручно и обучено особље баш за вашу марку аутомобила.
И иако одређени ауто сервиси наплаћују то много јефтиније, на дуже стазе је исплативије да овлашћени сервисер одради шта вам треба јер можете доћи у ситуацију да нешто само они могу да вам ураде, али да због претходних поправки, то плаћате много скупље.
Не одлажите мали и велики сервис
Сваки сервис је боље одрадити пре него што километар-сат откуца назначену бројку за то, него да га одлажете јер је „ту, близу“, па није страшно ако се одгоди за пет или десет дана. На сваких 10.000км ради се мали сервис, који подразумева замену уља и филтера за уље, ваздух и гориво, као и филтер кабине. На 60.000-80.000км ради се велики сервис, где се проверавају најважније компоненте аутомобила и по потреби мењају.
Редовно прање чува ваш ауто
Редовно спољно чишћење аутомобила не треба занемарити у хладним зимским данима. Иако вам делује као гњаважа, ово је нарочито битно када се зими по путевима посипа со за сузбијање леда, која нагриза лимарију и оштећује ваш ауто. У врелим летњим данима није неопходно толико често прање аута, али је свакако пожељно јер се на чистом ауту лакше уочавају неправилности и огреботине. Приликом чишћења, не заборавите на воскирање јер восак ствара танак заштитни слој, те ће вам каросерија дуже трајати. Ова услуга вам је доступна и у већини самоуслужних перионица.
Мале свакодневне ствари на које треба да обратите пажњу
Иако ћете стицањем рутине вероватно већину од ових ствари почети да радите механички и да не обраћате пуно пажње на њих, није згорег споменути шта још при вожњи треба и не треба да радите, а што може на дуже време учинити одржавање аутомобила исплативим.
Увек повуците ручну
Популарна „ручна“ стручно се зове „паркинг кочница“. И само име већ вам говори када да је употребљавате: кад год сте паркирани. Неки људи је подижу само када су паркирани на косини, али не и на равном, што је погрешно. Осим што честа употреба овог система спречава да се он заледи у хладним зимским данима, њиме се врши прерасподела тежине аутомобила, те ће вам делови дуже трајати.
Наизменично силазите са ивичњака
Приликом пењања на ивичњак и силаска са њега, неопходно је да точкове спуштате наизменично. Уколико је ауто низак, а силазите са оба предња точка, можете га закачити од испод. Зато је препоручљиво да сиђете (или се попнете) наизменично: предњи леви, па предњи десни, потом задњи леви, па задњи десни.
Прелазак преко испупчења и удубљења
Када угледате препреку на путу (у виду рупе или лежећег полицајца), почните да кочите. Непосредно пре преласка преко препреке пустите кочницу, да би точкови амортизовали ударац и да не би дошло до оштећења трапа.
Вожња на низбрдици
Многи возачи на низбрдици избаце аутомобил из брзине и пусте га на тзв. лер. Ово је погрешно јер услед тога за успоравање користе кочницу што, осим што није безбедно, додатно повећава потрошњу кочионог система. Зато је боље да ауто пребаците у нижу брзину, да би мотор сам кочио, што продужава радни век вашег мотора.
Слушајте свој аутомобил, али и искусније возаче
Ви сте особа која га вози (скоро) сваки дан и најбоље га познајете. Ослушкујте шта вам ваш ауто говори. Некада „неки чудан звук“ на који сте обратили пажњу може бити спас од великих будућих трошкова. И наравно, увек консултујте старије и искусније возаче од себе, јер и ово спада у „исплативо одржавање аутомобила“.