СПРЕМА СЕ РЕВОЛУЦИЈА: Електрични аутомобили ће до 2027. бити јефтинији у производњи од бензинаца и дизелаша!
Невероватно...
Електрична возила биће јефтинија у производњи од аутомобила с унутрашњим сагоревањем до 2027. захваљујући новим производним техникама и нижим трошковима батерија, рекао је Педро Pacheco, потпредседник истраживања у фирми Гартнер.
Лепа вест за све возаче, НИЖЕ ЦЕНЕ ГОРИВА: Ево колико ће коштати литар дизела и бензина
Трошкови батерија падају, али трошкови производње падаће брже због иновација попут гигакастинга, у којем се велики делови аутомобила лију као један комад, уместо да се користе десетине заварених спојева и средстава за спајање. Тесла, коју Pacheco и други стручњаци наводе као предводника иновација у смањењу трошкова монтаже, био је пионир у гигакастингу.
Како наводи Ревија ХАК, стопа усвајања електричних возила се успорила на бројним кључним тржиштима, укључујући САД и Европу, а стручњаци кажу да ће за произвођаче аутомобила бити кључно да избаце јефтиније моделе. Pacheco је рекао да само гигакастинг може да сманти цену каросерије у белој боји за најмање 20 посто. Друге уштеде ће доћи коришћењем батерије као структурног елемента, рекао је Pacheco.
Трошкови батерија падају већ годинама, рекао је, али пад трошкова склапања је нови фактор који ће довести електрична возила у паритет с бензинским и дизелским аутомобилима брже него што се мислило, рекао је Pacheco за Аутомотиве News Еуропе. Нови произвођачи попут BYD-a и Тесле могу да си приуште смањење цена јер су њихови трошкови производње довољно ниски да то учине без превелике штете по крајњи резултат, рекао је Pacheco.
Гартнер још увек предвиђа снажан раст продаје електричних возила, при чему ће половина свих аутомобила продарих 2030. бити електрични. Али Pacheco је рекао да тржиште улази у период преживљавања најспособнијих у поређењу с ранијом златном грозницом за произвођаче електричних возила. Описао је 2024. као годину транзиције на европском тржишту електричних возила, с кинеским компанијама попут BYD-a и МГ-а које граде своје продајне мреже и линије, док ће стари произвођачи аутомобила попут Renaulta и Stellantisa лансирати јефтиније моделе.
Бројни стартапови за електрична возила су наишли на тешкоће у прошлој години, укључујући Нио, који и даље бележи огромне губитке, Полестар, чија цена деонице је оштро пала откако је изашла на берзу и Луцид, који је смањио своју прогнозу производње за 2024. за чак 90 посто. Други произвођачи у потешкоћама су Фискер, који је у преговорима с Nissanom, и ХиПхи, који је недавно обуставио рад на шест месеци. Гартнер предвиђа да ће 15 посто фирми у ланцу вредности електричних возила које су основане у прошлој деценији пропасти, посебно оне које зависе о континуираном спољашњем улагању да би наставиле пословање.
– Крећемо се у нову фазу у којој електрична возила не могу више да се продају на бази подстицаја. Она морају да буду свеобухватно изузетан производ у поређењу с аутомобилима с моторима с унутрашњим сагоревањем.