Зашто се НАЈЧЕШЋЕ ПАДА на техничком прегледу: Ево шта све треба да знате о кочницама
Као и у животу, тако и на аутомобилима, све може да оде у нежељеном правцу уколико немате добре кочнице.
Кочиони систем се показао као највећи узрок непроласка техничког прегледа, али исто тако и као највећи проблем приликом поправки.
СПРЕМА СЕ РЕВОЛУЦИЈА: Електрични аутомобили ће до 2027. бити јефтинији у производњи од бензинаца и дизелаша!
ОВО СИГУРНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Постоје четири тајне функције сигурносног појаса, ево и које (ВИДЕО)
Неко ће се запитати зашто је то тако кад су се кочнице одувек контролисале? Јесу, али не на овакав начин и са оваквим уређајима. Начин кочења је потпуно другачији и сами резултати су много прецизнији.
Рок од три дана који је остављен за сваку, па и ову врсту поправке, показао се као врло кратак због гужви код мајстора и због проблема око набавке резервних делова. Људи се често питају када им се достави списак неисправности да ли они сами треба да знају шта то све значи и шта се тачно треба поправити? Наравно да не треба, зато су ту контолори на техничким прегледима и мајстори који заједнички треба да дођу до решења вашег квара.
Битно је да се зна да оно што се контролише јесу минимални параметри који су прописани и да их велика већина возила остварује, што значи да их и ваше возило мора имати уз адекватну поправку, објашњавају у Ауто-техници.
Многи кажу и како немају никаквих проблема у саобраћају, додајући да ауто нормално кочи. То је могуће, с тим да је на техничком прегледу строго прописано како се кочи, ти параметри су опште прихваћени у свим земљама и не доводе се у питање. Између осталог, кочење у градској вожњи при брзини од 40 до 50 километара на час или лагано кочење пред семафором може и да завара и не може да представља реално стање кочионог система и његове исправности у другачијим околностима.
Шта се све гледа?
Посматра се колику силу остварују појединачно ваше задње и предње кочнице и да ли је та сила довољна да се возило заустави у одређеним ситуацијама, контролише се и сила која је неопходна да се примени на вашу папучицу кочнице, и она не сме бити превелика.
Проверава се разлика у кочењу точкова на истој осовини. Она не сме бити већа од 30 одсто и то је врло често узрок кварова који се тешко отклањају. Кочиони систем је врло сложен и нису то само пакне или дискови. Зато је јако битно да имате свог мајстора за аутомобил и да редовно сервисирате и овај део возила поред замене уља. Такође, контролише се и ручна кочница.
Уколико неколико година нисте поправљали кочиони систем, препорука је да то обавезно урадите пре техничког прегледа. И још једна напомена, од 2023. године у контролу ће се додати и такозвана овалност.
Мопеди
Оно што грађани треба да знају јесте то да неће више на сваком техничком прегледу моћи да изврше контролу мопеда и мотоцикала, јер је за добијање дозволе за контролу мопеда и мотоцикала било неопходно купити посебну опрему и добити овлашћење МУП-а.
Највећа промена код мотоцикала је што се и код њих користи папучица за контролу силе којом се притискају команде кочнице, што значи да се кочница више не може притискати било којом силом да би се добило довољно јако кочење.
Осим ове промене, још једна значајна новина је и мерење брзине, за шта постоје посебни уређаји и опрема. Према нашем закону, мопед се не креће брзином већом од 45 километара на час.
Шта ово значи за власнике мопеда? За оне чији се мопеди уклапају у ову брзину, нема проблема. Међутим, сви они чији мопеди имају скинуте блокаде и развијају брзину већу од 45 километара на час, биће у ситуацији да на техничком прегледу бирају између две опције – прва је да им се мопед, уколико задовољава још неке услове, одмах пребаци у категорију мотоцикала. То, осим скупљих трошкова регистрације, значи и то да га не могу возити са АМ категоријом, него минимално морају да имају А1 категорију.
Друга опција је да се обрате сервисеру и врате блокаде. Међутим, уколико су пре тога били на техничком прегледу, за ову врсту поправке ће морати да ураде и атест, јер се то сматра преправком, те им све то може створити додатни трошак.
– Већина ће се сложити са чињеницом да мопеди јуре поред нас брзином већом него што се крећу путничка возила и да их је тешко уочити. Посебно млади који немају довољно искуства у саобраћају, а на мопеду са малим точковима и са брзином за коју тај мопед није конструисан, представљају велику опасност, највише сами за себе. Наша препорука је да пре одласка на технички преглед вратите блокаде на ваше мопеде, односно проверите и сами највећу брзину којом мопед иде. Ако је она већа од 45 километара на час, јавите се сервисеру – закључују саговорници.