ИЗНЕНАДИЋЕТЕ СЕ: Да ли знате која је ПРИРОДНА боја гуме - нема никакве везе са црном?
Пре се гума није бојила.
Време се мења, а са њим се мења и "мода", односно сам физички изглед аутомобила. У 19. веку, када су настајали неки од првих аутомобила, материјали су се углавном користили у својој изворној боји. Али како долази модерно време, тако долазе и модерне иновације.
УРАДИ САМ И УШТЕДИ НОВАЦ: Брзо и лако до БЛИСТАВИХ ФАРОВА
ЈЕДНА ОД НАЈСТРЕСНИЈИХ СИТУАЦИЈА ЗА СВЕ ВОЗАЧЕ: Шта урадити кад аутомобил НЕЋЕ да УПАЛИ?
СИГУРНОСТ НА ПРВОМ МЕСТУ: Смарт ForTwo, као један од најсигурнијих малих градских аутомобила
Природна гума, један од главних састојака пнеуматика, је бели млечни латекс. Први произведени пнеуматици за аутомобиле, бицикле и мотоцикле у масовној производњи су били бели, али се нису задржали. Данас се користи до 200 састојака за производњу модерног пнеуматика. Рафинирани чађ, нуспродукт непотпуног сагоревања угља и нафте, је кључан састојак. Произвођачи пнеуматика су открили да додавање чађи, полиестера, метала и других синтетичких гумених смеша природном латексу помаже пнеуматицима да боље раде и дуже трају.
Без чађи, пнеуматици не би издржали ни 5.000 километара, тврди Јацк Л. Коениг у у његовој књизи Спектроскопија полимера. То је састојак који такође чини пнеуматике црним.
Осим значајног повећања километраже и издржљивости пнеуматика, чађ такође:
- Штити пнеуматике од суве трулежи
- Побољшава управљивост, стабилност, кочење и потрошњу горива
- Брзо одводи топлоту од језгра и газног слоја пнеуматика, повећавајући животни век
- Отпушта статички електрицитет. У данашњим возилима препуним врло осетљивом електроником, статички електрицитет може брзо да оштети скупе електронске уређаје
- Омогућава лакше одржавање пнеуматика
Некада су се производиле гуме у разним другим бојама, али се нису показале на тржисту, односно нису се куповале.