ЈЕДНОСТАВНО, А ШТЕДИ НОВАЦ: Ако ПУМПАТЕ гуме на овај начин, знатно ћете смањити потрошњу горива
Квалитетнија вожња, економичнија поторшња горива, дужи животни век гума... Шта је од тога тачно?
Последњих година све се чешће може чути да власници аутомобила гуме својих четвороточкаша пуне азотом, због тога што он обезбеђује квалитетнију вожњу, економичнију поторшњу горива и дужи животни век гума.
А да ли је заиста тако?
Гуме различитих врста аутомобила већ више од 100 година се пуне ваздухом, а он се, као што је познато, састоји од 78 одсто азота и 21 одсто кисеоника, док остатак чине водена испарења, угљен-диоксид и мале концентрације племенитих гасова као што су неон и аргон.
Непрописно напумпане гуме се неједнако и много брже троше, и лоше утичу на потрошњу горива. "Чист" азот много боље утиче на одржавања једнаког притиска у гумама, што аутомобилу омогућава да буде ефикаснији у вожњи.
Код свих гума притисак временом слаби пошто се гасови у њој шире и излазе кроз гуму. То је нормална појава која се у случају азота одвија 40 одсто спорије него што је то случај са "обичним" ваздухом, што за резултат има много стабилнији притсак у гуми током дужег периода времена.
Кисоник из ваздуха реагује са гумом када излази из ње, што доводи од термо-оксидационих процеса који временом упропашћују гуму. То су схватили и возачи ауто трка, чије се гуме пуне азотом мање трпе штету услед промена температуре, наводи Популар Mechanics.
Најгора ствар по гуму је да се вода нађе у унутрашњости точка, било као испарење или као течност, вода додатно утиче на промене притиска у гуми са променом спољних температура, а потпомаже и корозију фелни.
С друге стране, вода представља много мањи проблем када су гуме напуњене азотом. Сам поступак пуњења гума азотом истовремено доводи до чишћења од, односно избацивања из, гума што је могуће више кисеоника, воде и других гасова.
Закључак
Када је гума напуњена азотом, притисак у њој ће бити много стабилнији и константнији, што ће возачу уштедети одређену количину горива. У точковима ће бити мање влаге, а самим тим и мање корозије фелни.
Међутим, ако су вам гуме напуњене азотом (што се негде обележава капицама вентила са зеленим врхом), а гуме вам ипак губе притисак, слободно их можете допунити обичним ваздухом.