КИНЕСКУ СТАРТАП ЛЕАПМОТОР: Представљена је нова платформа и већ се нуди Западу (ВИДЕО)
Може и да лиценцира своју платформу и да направи цео електрични аутомобил за клијента.
Кинески произвођачи аутомобила настављају да преузимају технолошко вођство од инертних западних произвођача аутомобила. Међу њима је Леапмотор, стартап за електрична возила, и већ је представио трећу платформу за електрична возила у својој краткој историји и спреман је да је подели са свима (наравно, за новац).
УШТЕДИТЕ ГОРИВО: Колико је већа потрошња горива при 160 км/х у односу на 100 км/х?
КАКО ЈЕ ОВО МОГУЋЕ? Ауди продао више аутомобила, а зарадио мање
ВЕЛИКО ПИТАЊЕ: Шта би се догодило да само ЖЕНЕ возе аутомобиле?
Прошле недеље, немачки медији су доживели шок када је VW купио удео у кинеском стартупу Xpeng и користиће његову платформу за своја нова електрична возила. Недељу дана раније, Ауди и САИЦ договорили су се да заједнички развијају електрична возила. Заузврат, холдинг Geely је успешно увео европске брендове Полестар, Волво и смарт на платформу СЕА. Па, данас је млада компанија Леапмотор представила нову платформу Леап 3.0 и већ преговара са две стране компаније да је прода.
Стартап је основао 2015. кинески инжењер електронике Зу Јиангминг, Леапмотор је тек четврту годину на кинеском тржишту и има само четири модела у својој линији производа, али се Леапмотор сматра једним од најуспешнијих кинеских стартапова. Продаја Леапмотора у првој половини ове године износила је 44.502 електричних возила, што је 14 одсто мање него у периоду јануар-јун 2022. године, као резултат повећане конкуренције и рата цена на кинеском тржишту електричних возила. Леапмотор је најавио да ће снизити цене за два своја најпопуларнија модела у августу, кросовер Ц11 и седан Ц01.
Платформа Леап 3.0 намењена је будућим електричним возилима компаније: њен први носилац биће модел са фабричким индексом Б11, који ће премијерно бити представљен у септембру на Салону аутомобила у Минхену. Карактеристика нове платформе је висок степен интеграције електронских и електричних компоненти, што обећава нижу цену од конкурената. Сам Леапмотор прави чипове базиране на језгрима Qualcomm Снапдрагон и нуди неколико опција за различите рачунарске снаге како за јефтина електрична возила тако и за премијум возила која имају пуно опреме за забаву и електронских асистената возача, до потпуног аутопилота. Наравно, обезбеђено је бежично ажурирање софтвера на даљину.
Леапмотор жели да прода своју нову платформу трећим странама које немају ресурсе или времена да развију сопствену. Леапмотор може и да лиценцира своју платформу и да направи цео електрични аутомобил за клијента, па чак и да успостави своју производњу у сопственој фабрици у граду Јинхуа (провинција Зејианг). У међувремену, већ 2025. године, према Реутерсу, Леапмотор планира да представи платформу следеће генерације. Западни произвођачи аутомобила могу само да сањају о таквом темпу еволуције.