КРИЗА У АУТО-ИНДУСТРИЈИ НИЈЕ ГОТОВА: Ево шта очекује произвођаче аутомобила у наредних неколико година
Од овога су сви стрепели.
Таман када се тржиште аутомобила мало релаксирало и снабдевање новим возилима постало ажурније и брже, па самим тим порасла и продаја, стижу не тако добре вести од челника аутомобилског гиганта Stellantis.
НЕВЕРОВАТНО: Украдена три суперлуксузна модела аутомобила у по' бела дана
ШОКАНТНО: Возач у Кини напао BMW својим CHIRON МОДЕЛОМ и оштетио скупоцени ХИПЕРАУТОМОБИЛ
Наиме, очекује нас нова несташица микрочипова, што је ситуација од које су сви стрепели. Како тврди један од челника Stellantisa, ризик од повратка јако растегнутог снабдевања чиповима драстично ће порасти у наредним годинама са убрзаним развојем софтвера за аутомобиле.
Stellantis очекује да ће поново доћи до несташице микрочипова због растуће потражње за електричним возилима у време повећаног геополитичког ризика, што тренутни предах у снабдевању чини краткотрајним.
- Ризик од повратка кризе у снабдевању полупроводницима ће се драматично повећати током наредних година због убрзаног развоја аутомобилског софтвера - изјавио је Јоаким Каман, који надгледа снабдевање микрочиповима за цео Stellantis.
Он је додао да је у последње две године огромна разноликост микрочипова довела до великог броја проблема, јер када се реши један проблем, појави се други. С обзиром да Stellantis прелази на електрична возила која захтевају сложеније чипове, свака несташица "може да утиче не само на једну или две наше фабрике, већ на можда пет, шест или седам".
Криза са несташицом микрочипова погодила је аутомобилску индустрију недуго након почетка пандемије ковида 19. Иако се сада мисли да је несташица иза нас, капацитет производње чипова је и даље ограничен и то усред повећаног геополитичког ризика након што је Кина одлучила да ограничи извоз два метала који се користе у индустрији полупроводника и електричних возила.
Према речима Камана, ограничења Кине на извоз галијума и германијума су можда чак и нешто преко чега може да се пређе, али су растуће тензије са Кином дефинитивно фактор који би могао да доведе до нове кризе. Због нестабилности у региону, Stellantis жели да се све мање ослања на чипове из Кине и Тајвана.
Како би смањио ризик од несташице, Stellantis је потписао уговоре о снабдевању и са компанијама Инфинеон Technologies, NXP Семицондуцторс и Qualcomm, а направљена је и база података о микрочиповима са плановима наруџби који се протежу годинама у будућност.
Stellantis очекује да ће потрошити око 10 милијарди евра до 2030. године за обезбеђивање различитих врста полупроводника.