Да ли је ”одмарање” ноге на квачилу опасно?
Овога морате бити свесни...
По правилу, квачило би требало да издржи 100.000 или више километара. Многи фактори утичу на хабање квачила у аутомобилу са ручним мењачем, али већина њих се може спречити
ТРЕБА ЗНАТИ: Ево колики би требало да буде притисак у гумама зими?
БЕЗБЕДНОСТ НАЈМЛАЂИХ НА ПРВОМ МЕСТУ: Ово су за БЕБУ најсигурније позиције у КОЛИМА!
СНЕГ ПРАВИ ВЕЛИКЕ ПРОБЛЕМЕ: Ови правци су НЕПРОХОДНИ! На границама чекања и до 10 сати
Ако вам се квачило истроши након мање од 80.000 километара, то значи да вероватно радите нешто погрешно. По правилу, квачило би требало да издржи 100.000 или више километара.
Многи возачи праве грешку у вожњи која их може скупо коштати када су у питању трошкови одржавања аутомобила. Из навике, из лењости или једноставно због незнања, често се дешава да возачи држе, или „одмарају“, леву ногу на папучици квачила током вожње.
Ово значајно скраћује век овог скупог потрошног дела. Квачило, или како га многи називају квачило, важан је део сваког аутомобила. То је потрошни део који се скоро увек истроши пре него што цео аутомобил буде „спреман за отпад“.
Нормално је да се током 'животног века' аутомобила замени плоча и остали делови квачила, можда неколико пута, али ако се истроши после мање од 80.000 километара то значи да вероватно нешто грешите. По правилу, квачило би требало да издржи 100.000 или више километара. Многи фактори утичу на хабање квачила у аутомобилу са ручним мењачем, али већина њих се може спречити.
Најчешћа грешка је држање ноге на квачилу током вожње. Многи возачи током вожње „одмарају” ногу на педалу квачила. Иако тада постоји само минималан притисак на папучицу, што по свему судећи не утиче на рад и понашање аутомобила, квачило пати због тога.
Чак и минималан притисак на педалу квачила умара елементе квачила и доприноси његовом убрзаном хабању. Због тога у аутомобилима постоји простор лево од квачила где лева нога може да се одмара док је не користите за притискање квачила.
Држање ноге у том положају је такође природније и боље за кичму и мање заморно за возача. Још један детаљ на који се мора водити рачуна је држање педале квачила када стојите на семафору. Ово се такође не препоручује јер ће се делови квачила брже истрошити. Много паметније решење је да искључите ауто и скинете ногу са педале квачила.
По правилу, квачило треба користити само када је то заиста неопходно, односно када се крећете и мењате брзину. Веома је важно током кретања користити што мање гаса, само што је више могуће, и отпуштати квачило одмерено. Такође, приликом мењања брзина, обавезно стисните квачило до краја пре него што померите ручицу мењача.