МАСОВНО СЕ КРШИ: Забрана вожње старијих дизелаша
Стављају вето за одређена возила...
Градови Хамбург, Берлин, Штутгарт и Дармштат пријавили су више од 16.000 лица која су прекршила забрану употребе старијих “нееколошких” дизел аутомобила.
Неколицина немачких градова одлучила је прошле године да уведе забрану употребе одређених дизел возила, јер емитују много азотних оксида. Како кажу представници власти из ових урбаних средина главни разлог за забрану је препорука ЕУ да количина азотних оксида не сме бити већа од 40 микрограма по кубном метру.
Градске власти поменутих градова истичу да је “тамна бројка” возила која се и даље користе упркос забрани изузетно велика, односно да је број оних који нису кажњени за вожњу далеко већи од наведених 16.000 лица.
ЗА ПЛАКАЊЕ: Сређивали предњу маску само да не личи на ЈЕЕП
ОВО МОРАТЕ ДА ЗНАТЕ: Представљамо пет златних правила за куповину половњака
КАО ХОТЕЛ СА 5 ЗВЕЗДИЦА: Овај аутобус има све што сте одувек желели, а цена му је права ситница
Ствари су посебно критичне у Дармштату где возачи по свему судећи нимало не маре за забране.
Тај град је, од јуна претходне године када је ова забрана ступила на снагу, забележио чак 13.000 преступа. Наиме, возила која користе дизел гориво, а не поштују најмање Еуро 5 норме, не могу у одређене делове града. Исто важи и за бензинске моделе који не поштују минимум Еуро 2 норме.
Градски челници у Дармштату истичу да је посебно тешко “ухватити” оне који не поштују забрану, јер полиција не може да преконтролише свако возило које улази у одређени део града. У Дармштату је већина оних који су прекршили забрану употребе возила ухваћена камерама, али тек онда када су направили неки други прекршај - прекорачили брзину, или прошли кроз црвено светло на семафору.
Слична ситуација са евидентирањем оних који упркос забрани возе своје “прљаве” аутомобиле по граду је и у Штутгарту. У тој метрополи је прошле године за период од априла до децембра написано нешто више од 2.900 казни за кршење забране. Заправо, написано их је више од 6.700, али је половина одбачена на суду након жалби грађана, јер су у град ушли са оправданим разлогом. Подсетимо, Штутгарт је забранио употребу дизел возила на целом свом подручју.
У Хамбургу није дозвољено користити старија дизел возила само на две деонице у граду. У 2019. години полиција у Хамбургу евидентирала је 246 прекршаја забране и наплаћено је укупно 7.300 евра казни.
Немачка престоница забранила је употребу дизел возила која не поштују макар Еуро 5 норме у неколико улица, а укупна дужина пута којим не смеју да се крећу износи свега 2,9 километара. Полиција у Берлину је од новембра 2019. године до 20. јануара ове године казнила 51 возача, све на основу случајних провера током редовне контроле саобраћаја.
Кршење забране није јефтино. У Штутгарту се за аутомобил плаћа казна ( друге накнаде) од 108 евра, исто толико је и у Дармштату. У Берлину ко прекрши забрану мора платити 20 евра (за аутомобил), 25 евра је за аутобусе, док је за камионе 75 евра. У Хамбургу је казна за возаче аутомобила 25 евра, а за камионе 75 евра.