МОЖЕ СКУПО ДА ВАС КОШТА! Опасна ГРЕШКА коју можете да направите приликом ДОЛИВАЊА РАСХЛАДНЕ ТЕЧНОСТИ
Будите опрезни...
Са аутомобилима осим компликованих, постоје и јако једноставне ствари, или оне бар само тако звуче. Једна од тих је и она "да се мотор не би прегрејао, потребно га је хладити" – посебно лети и када је под великим оптерећењем. У расхладном кругу хлађења циркулише десет до петнаест литара течности – од блока цилиндра до самог хлдањака. Ако систем који покреће пумпа није правилно одржаван и напуњен, то може довести до скупих оштећења.
ПОПРАВКА СКУПЉА ОД АУТОМОБИЛА: Ово су 6 најскупљих кварова, а ЈАКО СУ ВАЖНИ за само функционисање возила
ОПРЕЗА НИКАД ДОСТА: Куповао половњака у немачкој преко огласа, па остао и без пара и без кола
НОВЕ ПОЛИЦИЈСКЕ МЕТОДЕ: МУП ће користити трикове који нису страни у неким земљама света, А ЕВО И КОЈЕ
Када треба допунити расхладну течност? У савременим аутомобилима – ретко. Али мања цурења или оштећења могу довести до губитка течности током времена.
Како наводи АДАЦ, разлог за то би могао да буде, на пример, глодар који загризе црево расхладне течности.
Ако су црева у реду, а ниво течности наставља да опада, проблем може бити у пумпи за воду или заптивци главе цилиндра.
Када мотор ради или се загрева, не би требало да отварате поклопац експанзионог резервоара да бисте проверили или допунили течност. Систем је тада под притиском и отварање поклопца може да вас озбиљно повреди или би вас врућа расхладна течност могла опећи.
Такође, ако сипате хладну расхладну течност у врући мотор, могу се формирати пукотине у систему за хлађење. Ако је мотор још врућ, треба визуелно прегледати резервоар расхладне течности, само визуелно, споља.
Ознаке МИН и MAX су нацртане на посуди. Када је мотор хладан, ниво течности треба да буде између једне и друге.
Ако је ниво пренизак, проверите да ли систем за хлађење не цури. Ако допуните течност и након кратког времена ниво поново опадне, или ако испод аутомобила откријете флеке од расхладне течности, требало би што пре да одете у сервис.
Приликом визуелне провере обратите пажњу на стање течности: ако је расхладна вода променила боју или ако у њој плутају честице, то указује на корозију. Филм уља у посуди значи да је заптивка главе неисправна.
Како допунити расхладну течност? Када је мотор хладан, отворите поклопац резервоара за течност и додајте течност док ниво не буде између ознака МИН и MAX.
На тржишту постоје концентрати које можете сами да разблажите, као и готове мешавине које већ садрже довољну количину воде. Сваки произвођач возила наводи тачан однос у упутству за употребу. То је једини начин да се обезбеди оптимална заштита од смрзавања зими и корозије.
Различите боје расхладне течности се користе за брзу оријентацију и како би се осигурало да се расхладне течности различитих спецификација не помешају случајно. Међутим, при избору правог производа није одлучујућа боја, већ идентификатори типа Г11, Г12 или Г13.
Да бисте то сазнали, прочитајте упутство за аутомобил или погледајте експанзиони резервоар: идентификатор је утиснут или одштампан на пластици. Ако нисте сигурни која расхладна течност се користи, боље је да посетите специјализовани сервис.
Избегавајте употребу воде јер су могуће наслаге каменца. Ако је то апсолутно неопходно, користите искључиво дестиловану воду.
Рок трајања расхладних течности није неограничен. Обратите пажњу на препоруке произвођача вашег возила. У неким аутомобилима се препоручује мењање расхладне течности на сваких 50.000 километара, у другим је до 200.000 километара, док неки уопште не препоручују мењање.