НАЈВАЖНИЈА ЛАМПИЦА НА ИНСТРУМЕНТ ТАБЛИ: Када се упали, одвезите се ОДМАХ до мајстора
Мада не мора да се ради о неком озбиљном квару.
Успели сте да изгурате цео месец без непредвиђених трошкова и ишчекује плату, а онда се на инструмент табли вашег аутомобила упали лампица са сликом мотора, на којој понекад пише "CHECK".
ПРИСТИЖЕ НОВИ PANTHER: Аутомобил је инспирисан Де Томасо Пантером и има потпуно нови задњи део (ВИДЕО)
VW ГОЛФ "ДВОЈКА" СЛАВИ ЈУБИЛЕЈ: Погодите колико година пуни ова легенда на 4 точка (ФОТО ВИДЕО)
РАСТ ЦЕНА: Да ли ће јефтини аутомобили нестати са тржишта?
Ова веома важна лампица сигнализира да нешто није у реду с мотором, што значи да вас ипак чекају нова (и велика) новчана издвајања.
Мада не мора да се ради о неком озбиљном квару, овај сигнал не би требало да игноришете и потребно је да што пре одвезете ауто на сервис, ако је то могуће.
Такозвани "check енгине" сигнал је жута лампица у облику мотора која се пали с другим лампицама када дате контакт окретањем кључа или притиском на дугме за паљење, а морала би да се угаси с другим лампицама када се мотор покрене.
Она се пали односно остаје упаљена након паљења мотора када неки од сензора система аутомобила детектује неправилност у његовом раду. Добра вест је да то не мора бити никакав озбиљан квар, али паљење лампице "check енгине" нипошто не треба игнорисати.
Ако она остане упаљена након стартовања мотора прво пробајте да угасите и поново упалите мотор, након што сте се искључили из саобраћаја, па ако се након овог поступка лампица угаси, вероватно се ради о тренутној или једнократној грешци, откривеној захваљујући сензорима. Ако је у питању занемарива грешка и лампица се више не упали, највероватније је све у реду с возилом.
Ако се лампица не гаси или се таква ситуација понавља након поновног паљења мотора, најбоље је посетити механичара и открити шта није у реду с мотором.
Вожња с упаљеном лампицом "check енгине" на дуже време никако није препоручљива, без обзира на то да ли осећате неку разлику док возите или не. Ако пак осетите да аутомобил остаје без снаге или је мотор прешао у "сафе моде" (сигуран начин рада) и не може постићи већи број обртаја, те нормално убрзавати, без одлагања се одвезите до механичара.
Механичар ће помоћу дијагностичке опреме лоцирати место квара и детектовати разлог квара. Разлог паљења лампице "check енгине" може значити проблеме с многим деловима мотора и система за довод ваздуха и одвод издувних гасова. Квар ламбда сонде, грешка система за убризгавање горива, оштећење ДПФ филтера или катализатора, мерење одређених температура и притисака, квар ЕГР вентила само су неке од могућих грешака на које указује та лампица. Такође, може се радити о квару сензора, ниском напону електричних инсталација или влази у инсталацијама…
Лампицу "check енгине", која је део система самодијагностику аутомобила, имају сви модерни аутомобили. Било какво одступање у раду мотора може бити разлог паљења лампице за проверу мотора на инструмент табли возила.
Важно је напоменути да приликом куповине половног аутомобила обвезно проверите да ли ради лампица за проверу мотора. Окретањем кључа у почетни положај, на инструмент табли би требало да засветле све контролне лампице.
Ако се лампица "check енгине" уопште не пали, нешто није у реду. То може да значи да је претходни власник возила, односно његов механичар, због немогућности уклањања грешке, једноставно искључио лампицу, али није решио проблем. Наравно, требало би да вас забрине и ако лампица остане упаљена и након покретања мотора.