Обрада кочионих дискова – да или не?
Како одлучити да ли се више исплати обрада старих или куповина нових дискова? У неким ситуацијама је то тешка одлука, а у неким нема дилеме
Данас нови дискови нису скупи, али увек остаје проблем квалитета. За многе моделе аутомобила могу да се набаве веома јефтини нови дискови. Толико јефтини да се обрада старих једноставно не исплати.
Наравно, није све тако једноставно, а сајт Половни аутомобили детаљно објашњава.
Уколико диск не испуњава услове за обраду, тада је једино решење замена.
Сваки диск има минималну дебљину, а уколико је већ сувише близу том минимуму, онда нема сврхе обрађивати га, већ је једино решење куповина новог диска.
Једноставно, уколико ваш аутомобил има квалитетне и скупе дискове који још увек имају довољно „меса“, обрада се дефинитивно исплати.
Са друге стране, ако планирате да купите нове јефтине дискове за мали градски ауто, обрада старих се вероватно неће финансијски исплатити.
Како проверити дебљину дискова?
Дебљину дискова можете да проверите сами уколико имате шублер и уколико умете правилно да га користите. Подразумева се да морате да знате податак о минималној дебљини дискова.
Проверу можете да обавите и у неком сервису.
Како да знам која је минимална дебљина диска?
Тај податак може да пише у књизи коју сте добили уз аутомобил. Уколико ту књигу немате, или је написана на вама неразумљивом језику, можете да проверите у неком од сервиса који се баве обрадом дискова.
Колико кошта обрада дискова?
Разговарали смо са стручњацима из сервиса „Јапан Shop Цо“ у којем може да се обави обрада дискова. Прво смо поставили питање које интересује највећи број возача.
Колико кошта обрада дискова? Добијамо одговор:
„Цена обраде дискова зависи од више фактора, као што су пречник диска, модел аутомобила, врста диска… Углавном, цена се креће оквирно од 3.000 па до 10.000 динара. Најскупљи дискови за обраду су они код спортских аутомобила са екстремно високим перформансама, као што су нпр. Ауди РС6, BMW М5 и слично“.
Питамо да ли нам цена нових дискова код оваквих аутомобила објашњава и ону дилему: „Зашто бих обрађивао дискове ако могу да купим нове за 2.000-3.000 динара?“
Кажу нам да није само проблем у цени обраде дискова, већ и у додатним трошковима које чини замена дискова, односно „руке“.
У овом сервису се обрада дискова обавља на самом возилу - дакле, без скидања дискова.
Наравно, ако се некоме тресе ауто при кочењу, па треба испитати главчине точкова или неке друге елементе, дискови се скидају, али то је већ друга тема.
Да ли обрада дискова може да реши проблем са „овалношћу“ дискова на техничким прегледима?
У „Јапан Shop Цо“ објашњавају да многи возачи долазе код њих на обраду дискова управо када због тог проблема не прођу технички преглед.
Кажу да када обраде дискове и када се замене плочице, да на техничком прегледу не би смело да буде проблема.
Наглашавају да се код неких аутомобила тај проблем са овалношћу диска дешава управо због главчине точка. Али исто тако кажу да када се диск обради према главчини точка да то решава проблем.
На питање због каквих симптома људи највише долазе на обраду дискова, одговарају:
"Возачи најчешће у овај сервис долазе на редовне замене кочионих плочица, а скоро сви желе да када мењају плочице да им се обраде и дискови, јер су схватили да је то најбоље за њихов аутомобил.
Ако су нови дискови толико јефтини, зашто би их неко обрађивао?
Понављамо - суштина је у томе да се ова операција некоме исплати, а некоме се не исплати.
Обично се исплати возачима који имају снажне, спортске и тешке аутомобиле, а који притом желе да задрже своје кваитетне и скупе дискове уколико су се искривили али је још увек могуће да се сачувају.
Да ли могу да се обрађују све врсте дискова – и са рупама и каналима?
Да, све врсте дискова могу да се обрађују, без обзира на то да ли на себи имају рупе и/или канале, уколико су израђени од метала. Карбон-керамички дискови који могу да се нађу на скупим спортским или генерално веома снажним аутомобилима су потпуно друга прича.