ОВО ВЕЋИНА НЕ ЗНА: На вашим гумама постоји црвена тачка - ево шта она значи, и зашто увек треба да је одржавате чистом
На бочним странама гума.
Вероватно сте у неким случајевима када сте ишли да проверите гуме приметили количину информација које показују на својим бочним странама. Црвена тачкица је једна од њих.
СИГУРНО СТЕ СЕ ЗАПИТАЛИ: Колико дуго траје резерва горива на одређеним аутомобилима?
ИЗБЕГНИТЕ РИЗИК: Како би требало да се понашате када остављате ауто на сервису?
ПОСТОЈИ РАЗУМАН РАЗЛОГ: Возачи сада ограђују аутомобиле жицом и летвама да би спасили возила (ВИДЕО)
Гуме су једина компонента аутомобила која је у сталном контакту с асфалтом. Стога је важно повремено обратити пажњу на њихово стање, не само на притисак, већ и на истрошеност газног слоја или ако показује било какву неправилност или деформацију у подручју и контакта као на боковима. Провером гума добићете на сигурности, пише Јутарњи.
На бочним странама гума ћете пронаћи димензије, индексе оптерећења и брзине, датум производње, марку и модел… Сви ти подаци бележе се на бочној страни гуме, тако да их можете прочитати упркос њиховом трошењу.
Међутим, постоји још један елемент који ће врло вероватно бити избрисан због промене боје, истрошености или прљавштине. Реч је о црвеној тачки присутној на бочној страни гуме, ознаци „максималне тачке варијације радијалне силе“. Ова црвена тачка (може бити и троугао) има функцију код исправне монтаже точкова, олакшавајући балансирање означавањем максималне тачке варијације радијалне силе.
Другим речима, ово се користи за означавање места где је гума најтврђа и кључно је за балансирање. Ако се не изврши правилно балансирање, у точковима се могу створити вибрације, које утичу на удобност вожње и узрокују ненормално и прерано трошење газног слоја гуме. Осим тога, може утицати на понашање возила, што недвосмислено омета његово управљање и представља озбиљан сигурносни ризик.
Осим ове црвене тачке, могуће је пронаћи и друге врсте ознака на бочним странама гуме, попут жуте тачке/троугла или малих белих кружића који означавају место где је гума најлакша, који се такође користе за балансирање точкова ако професионална машина за балансирање није доступна.
Стога је препоручљиво одржавати бочну страну гуме чистом ако има црвену тачку када идете да балансирате точкове, иако у свим специјализованим радионицама постоје машине за балансирање које омогућују механичару постизање савршене равнотеже без потребе те ознаке као референце.