Ово су ИЗМЕНЕ прописа о РЕГИСТРАЦИЈИ ВОЗИЛА!
Коначно познате измене прописа од којих је зависила судбина многих возила.
Изменама Правилника о подели моторних возила и техничким условима које ће бити објављене ускоро, решена су сва три кључна проблема због којих велики број возила не би могао да прође технички преглед.
Мења се примена о овалности кочница, коју нису могли да прођу ни новији аутомобили. Одредба која каже да неуједначеност сила кочења по обрту точка не сме бити већа од 20 одсто, неће се примењивати још најмање две године. Технички прегледи ће контролисати овалност дискова, али резултат мерења неће утицати на оцену о исправности возила до 5. јула 2023. године.
На сличан начин решен је и проблем са катализаторима, уређајима за пречишћавање издувних гасова који су на многим возилима неисправни или их уопште нема у издувном систему јер су скинути или украдени.
Будући да у правилнику јасно пише да возила која су произведена и хомологована са катализатором, обавезно морају да га имају и када дођу на технички преглед, то би за многе био велики проблем и додатни трошак имајући у виду цене ових делова.
Граничне вредности за дизел-моторе код којих се мери димност остају непромењени, док се за бензинце смањује дозвољена граница угљен-моноксида са 4,5 на 3,5 одсто и то само за возила која су први пут регистована 2015. године или касније.
"Мотоцикли који су произведени након 2010. са одометром мораће да га имају, а они који су произведени пре наведеног датума, неће морати да поседују овај уређај", објаснио је Милан Петровић.