ПОХЛЕПА УПРАВЕ: Политика пакетирања и цена воде Мерцедес у пропаст
Фатална логика пакетирања возила.
Не брините, неће стварно пропасти Мерцедес, ово је став традиционално опрезних Немаца, и то не свих, већ само оних који представљају трговинску мрежу трокраке звезде. Зебње дистрибутера Мерцедеса на око делују надреално, посебно имајући у виду феноменалне продајне резултате у другом тромесечју, при чему најмање мислимо на укупан збирни плус од 6% и испоручених 515.700 јединица, већ најпре на продајни микс у ком доминирају веома луксузни четвороточкаши.
КИНЕЗИ ОСВАЈАЈУ АУТОМОБИЛСКО ТРЖИШТЕ: Продаја нових енергетских возила порасла за 44,1 посто
ДА ВАШ МОТОЦИКЛ ИЗГЛЕДА КАО НОВ: Ево 7 савета како да га освежите
НОВИ ПРЕГОВОРИ: Ауди жели да користи ЕЛЕКТРИЧНУ ПЛАТФОРМУ другог произвођача
Писмо које је проциркулисало кроз трговачку мрежу која заступа племениту марку из Штутгарта ка управном одбору фирме, садржи информације које откривају разлоге бриге и незадовољства дилера. Трговачки бес је усмерен на врх управе Мерцедеса, пренео је Business Инсидер, а уједно су обелодањени и разлози који су довели до појачаног рада тироидне жлезде надлежних у продајном систему трокраке звезде.
Фокус незадовољства трговаца се крије у примењеној пословној стратегији компаније. Тврдоглава и доследна примена исте би могла да доведе до тога да се традиционални "мечкари" окрену ка другим германским, па и осталим премијум маркама. Дилери оптужују руководство да усмерава компанију "у пуној брзини ка непробојном зиду", истовремено позивајући на прилагођавање ценовне политике измењеним условима на тржишту.
Оно што трговцима најпре боде очи јесте раст цена нових возила, посебно изражено с прелазом из једне у другу генерацију. Људи наводе да се више не могу правдати повећања цене у датим тржишним околностима и да ће сходно томе, многи модели остати ван флота аутомобила које традиционални купци обнављају, само зато што су постали једноставно прескупи.
Важни играчи у ланцу снабдевања Мерцедесовим четвороточкашима позивају на примену низа мера како би се решили текући проблеми. Први приоритет се тиче снижења цена. Они наводе да су цене у расту чак и с изменом моделних година, што представља додатно и пореско оптерећење за компанијске купце.
Дистрибутери Мерцедеса наглашавају и фаталну логику пакетирања возила. Критике су усмерене ка идеји да се одређене ставке опреме нуде само кроз сет других детеаља чиме се долази до драстично више цене, што је посебно видно код представника у нижим сегментима, то јест у А и Б Класи. Трговци такође захтевају и значајно поштеније одмерене цене за половњаке других брендова који представљају део пакета "старо за ново" приликом куповине новог возила. Људи наводе да је ово просто неопходно како би се барем делимично ублажили ефекти које генерише сулуда политика цена.
Дакле, приметна је нервоза у слоју представника трговинске мреже Мерцедеса и на то нису имале утицаја феноменалне продајне бројке. Да ли ће и каква ће реакција управе компаније уследити на немир дилера, остаје да видимо. Оно што је за сада јасно, јесте то купци прихватају улогу овце, и они несвесни да су огромне количине новца изашле из примарне емисије како би се свет ишчупао из "корона кризе".
Иначе, ево и делића тих импресивних података. Пордаја Мерцедеса у сегменту БЕВ је скочила на 56.300 примерака у другом кварталу, што је за чак 123% бољи скор. Раст продаје се најпре тиче модела EQA ( 73%) i EQB ( 83 %), али и модела EQE ( 157%). Мерцедес-Бенз је током првог полугођа 2023. године продао 102.600 примерака возила из класе БЕВ ( 121%), с тим да је ово такође податак с глобалног нивоа. Од укупне продаје, 11% се односило на чисто електрична возила.