ЕЛЕКТРИФИКАЦИЈА: Српски друмови се припремају за електричне аутомобиле
На ауто-путевима у Србији уз осам постојећих пуњача за електричне аутомобиле, поставља се нових 23. Поред тога, најављена је изградња 16 зелених стајалишта. У наредне три године требало би да буде 320 пуњача.
Европска унија предвиђа да се до 2050. потпуно избаце из употребе загађивачи – аутомобили на бензин и дизел. Произвођачи су се увелико усмерили у правцу електрификације или коришћења водоника. Цена тих возила јесте већа, али многе земље, па и Србија као транзитна земља одлучила је да на путевима почне изградњу зелених станица, о чему је потписан уговор у Влади Србије.
БИО НА ЛИСТИ НАЈГОРИХ АУТОМОБИЛА НА СВЕТУ, А САД ВРЕДИ 7.000 ЕВРА: Ко га има код куће ОБРАДОВАЋЕ се овом ОБРТУ (ФОТО ВИДЕО)
САН СВАКОГ ЉУБИТЕЉА АУТОМОБИЛА: Момци јој завиде, а девојке подржавају - ево шта вози БРЕСКВИЦА
СЛЕДИ ТУЖБА? Београђанин продао половњака за 9.000 евра, а купац му тражи 1.800 евра због кварова
- Један киловат час се креће у зависности од пуњача и од државе у којој пуните, између 15 и 33-35 центи, тако да аутомобили троше неких 15 киловата до 20, значи око један и по евро до два евра на сто километара - каже Зоран Ристић, директор "КиБост Цар" за РТС.
Најављена и нова стајалишта уз пуњаче
На ауто-путевима у Србији уз осам постојећих поставља се нових 23 пуњача. Поред тих, пуњача на паркинзима, тржним центрима и пумпама, најављена је изградња 16 зелених стајалишта.
Циљ је да у наредне три године Србија има 320.
Према подацима МУП-а у Србији је до сада регистровано око 2.700 чисто електричних возила.
На српском тржишту 35 компанија нуди 100 модела електричних возила. Очекује се да ће доласком кинеских произвођача понуда бити боља, а цене ниже.
Ове године Министарство заштите животне средине издвојило је 170 милиона динара за субвенције – износ за купце је до 5.000 евра, пријаве се примају до 31. октобра.
И док је у Европској унији продаја електричних аутомобила надмашила продају возила са дизел мотором у Србији је од почетка године продато нешто више од сто електричних аутомобила.
Камен спотицања Кине и ЕУ
Кинески електрични аутомобили могу се видети на улицама свих континената. Њихова цена се вештачки спушта огромним државним субвенцијама што европским проивођачима ствара проблеме на тржишту.
Оно што су некада у односима Европске уније и Кине били кинески фрижидери, фенови и машине за веш, сада су кинески електрични аутомобили.
Произвођачи аутомобила из Европе, Јапана и Сједињених Америчких Држава доминирали су тржиштем електричних аутомобила деценијама, али Кина сада радо наглашава да је највећи произвођач електричних аутомобила на свету и да за собом оставља бившу конкуренцију.
Извор: Србија Данас/Време