Продаје се за 500 евра, али га ретко купују. Да ли је мудро продати СТОЈАДИНА?
Овај аутомобил је синоним за југоносталгију, па ако га имате у возном стању и са оригиналним деловима - чувајте га.
На њему је све добро познато: од кваке, за коју готово да није потребан кључ, до тврдог волана, звука мотора и споре вожње. Одише историјом, подсећа на детињство. Да ли га продати?
Крагујевац је некада носи назив "српски Детроит", а крајем осамдесетих година 20. века из наше фабрике је изашло 230.000 возила, од којих је 130.000 носило ознаку "Застава 101" или "128". Остали су били "фиће", "флориде" и "југићи".
За оно време невероватно простран ауто!
"Стојадин" је био простран у односну на све остале домаће аутомобиле, па су у њему могле да се возе четири одрасле особе. Пртљажник је био огроман за она времена.
Корозија му је била највећи непријатељ!
И данас се на паркингу може видети чувена "Скала 55" често у белој, тамно црвеној или петролеј боји. Најчешће је почела да је "једе" корозија, врата помало висе, пресвлаке су синтетичке, мигавци и ретровизори су поломљени. Вечита недоумица гласи: Да ли је продати?
Цена овог аутомобила, под условом да је у возном стању, износи око 500 евра. Међутим, уколико је оригинална, а то подразумева инструментну плочу из Кине, мотор из Фијата, "трајалове" гуме и седишта из Флориде.
Произведено је више од милион возила, а данас их је остало тек...
"Скала" је, које год годишње носила, била на нивоу модела из 1971. године, када је "стојадин" почео да крстари улицама. Модел "Скала" је почео да се производи 1988. године, али је, уз минималне измене, исти као и чувени "кец".
Последњи аутомобил је у "Заставиној" фабрици направљен 20. новембра 2008. године, а то значи да не испуњава еколошке стандарде. Међутим, "стојадин" и "кец" ће ускоро посати олдтајмери
Произведено је 1.045.458 примерака ових аутомобила, али се процењује да их до данас није остала ни шестина, али нису сви у возном стању. Дакле, уколико имате затворену гаражу - чувајте овај ауто.