ТОП 10 НАЈПРОДАВАНИХ ПОЛОВЊАКА У СРБИЈИ: Ово су најтраженија возила на нашем тржисту, ПРВИ ДЕО
Листа је креирана на основу података и анкете.
Понуда возила је никада већа, док су распони цена прилагођени различитим куповним могућностима. Све већи број љубитеља аутомобила се окреће тржишту половњака, због одличног односа цене и квалитета, где се за неколико година стар половњак, и даље може добити сав његов квалитет и перформансе, а по значајно нижој цени. Тржиште половњака код нас је све развијеније и годинама бележи пораст када се ради о броју продаја, куповина и других активности учесника. Напомињемо да цемо ову листу радити из два дела, и смо ишли хронолошки од дестог до првог места.
ТОП 5 ПОЛОВЊАКА ДО 8.000 ЕВРА: Све што би требало да ЗНАТЕ пре саме куповине
ТОП 6 НАЈБОЉИХ ПОЛОВНИХ АУТОМОБИЛА ЗА ЖЕНЕ: Све што треба да ЗНАТЕ пре саме куповине вашег "ЉУБИМЦА"
ТОП 7 ПОЛОВЊАКА ДО 5.000 ЕВРА: Аутомобили са ове листе су СКРОМНА ВИСОКА КЛАСА
10. Цитроен Ц3 друга генерација (2009 - 2016)
Друга генерација Цитроена Ц3 је дизајнерски прилично динамичнија, мада се то не може рећи и за возне особине. Многи га сматрају женским аутомобилом, због карактеристичног изгледа, а ту су и компактне димензије у комбинацији са довољно простора у кабини, добра прегледност, удобност, лаган волан који додатно олакшава паркирање. Цитроен Ц3 друге генерације доступан је искључиво у верзији са петоро врата. За 8 цм је дужи и 6 цм шири од претходне генерације. У просеку је тежак око 1.000 кг, у зависности од опреме и мотора (дизелаши су тежи). По питању поузданости спада у средину - слабији бензинци су се показали прилично поузданим и једноставним за одржавање. Исто важи и за вешање. Редизајниран је 2013. године. Верзије пре и после редизајна најлакше је препознати по амблему. До 2013. тзв. „шеврон“ стоји самостално, док је код редизајниране верзије интегрисан у две хромиране лајсне које чине рам горњег дела маске хладњака. Добио је и дневна ЛЕД светла. Ту су и разне измене у ентеријеру, који након редизајна изгледа прилично лепше. Такође је унапређена и понуда мотора. Други модели у његовој класи су: VW Поло, Опел Цорса, Renault Clio…
Ентеријер
Позиција седења је нешто виша, што обезбеђује више простора у кабини и бољу прегледност, али са друге стране има додатни негативан утицај на генерални осећај у кривинама због претераног нагињања и слабе бочне подршке. Седишта су удобна и има довољно простора за четири особе, мада може да се смести и пета. Возачко радно окружење је врло једноставно и ергономично, без неке екстраваганције каква би се очекивала од једног Цитроена, мада је код редизајниране верзије то у доброј мери “поправљено”. Нарочито лепо делују верзије са најбогатијим пакетом опреме и великим екраном. Материјали су просечног квалитета - у зависности од верзије и пакета опреме, има ту и тврде и меке пластике, лакираних површина, итд. Основна запремина пртљажника је 300 литара (у самом врху класе), а када се оборе наслони задње клупе добија се 1.000 до 1.120 литара корисне запремине. Наслон задње клупе се дели у односу 60:40, па може да се превози и неки дужи предмет уз два сапутника. Помало смета висока товарна ивица. Има довољно преграда и остава за ситнице.
У вожњи
Ослањање је веома меко и подешено је тако да пружи врхунску удобност. Стога је вожња у овом аутомобилу удобна и приликом преласка преко разних неравнина упркос томе што је краћи од четири метра и има мање међуосовинско растојање од конкуренције. Међутим, у кривинама се сувише нагиње, а управљач, иако прецизан, сувише је лаган и не даје довољно повратних информација. Стога иоле оштрија или бржа вожња кроз кривине тешко да представља задовољство - напротив, нарочито када у обзир узмемо и недовољну бочну подршку на седиштима. Једноставно, Ц3 је предвиђен за опуштену и лагану вожњу чак и у комбинацији са снажнијим моторима. Треба ипак имати у виду да редизајнирана верзија има нешто краће опруге (тако кажу у Цитроену) и да је стога смањено нагињање и вожња учињена донекле динамичнијом.
Цена
На сајту Половниаутомобили цене су у распону од 3.000 до 6.000 евра, у зависности од годишта и опреме.
9. BMW 3 Е90 (2005 - 2012)
BMW је 2005. јавности представио нову генерацију Bmw 3 који је редизајниран под надзором Chrisa Бангле-а познатог по контраверзном дизајну серија 5 и 7. Дизајн Bmw 3 који чини половину продатих Bmw аутомобила, није радикалан у оној мери у којој су модели серија 5 и 7 били redizajnirani. Bmw 3 пете генерације је означен са Е90 ( седан ), Е91 ( караван ), купе ( Е92 ) и кабриолет ( Е93 ) је био шеста година на тржишту, године мање – купе и кабриолет. Као и његов претходник, BMW 3 Е90 не шокира простором на задњим седиштима и запремином пртљажника. Ако се прихватите спортску суспензију и управљачки систем који реагује на најмање кретање волана, бићете срећни. Након три године од појаве Bmw 3 Е90 је прошао први рестаилинг. Седан, купе и кабриолет су такође доступни у варијанти М Power 4 – литарски В8 мотор са 420 коњских снага. Bmw 3 може такође бити опремљен са погоном на четири точка од стране произвођача по имену Bmw xDrive. На тржишту се такмичи првенствено са конкурентима као што су Мерцедес Ц- класе, Ауди 4 и Алфа Ромео 159
Онај ко купује овакав BMW треба да буде свестан да уколико жели премијум ауто који се поноси спортским имиџом, да треба да буде спреман и на више трошкове одржавања. Многи се опеку, купе јефтин ауто, а затим схвате да у њега треба уложити још много новца како би био у потпуности исправан. Упркос томе, врло је тражен, пошто има јединствен имиџ. Има рун-флат гуме, које неки власници мењају класичним пнеуматицима, што утиче на укупне возне особине. Једноставно, вешање је подешено за рун-флат пнеуматике који имају неупоредиво чвршће бокове од класичних. Такође, немате фабричке податке на који притисак треба да надувате обичне пнеуматике, пошто фабрика даје само податке за рун-флат гуме. Редизајнирана верзија стигла је 2008. године. Према BMW-ovim информацијама продато је укупно 3.080.000 примерака, од чега 1.825.000 седана и 620.000 каравана. Други модели у његовој класи су: Мерцедес Ц класе, Ауди А4, VW Passat… U Јесен 2008. рестаилинг је Bmw 3 дао оштрији стил и освежење унутрашњости. У односу на Мерцедец Ц класу, BMW 3 Е90 је спортска алтернатива с врло добрим управљањем.
Ентеријер
Стилски, Bmw 3 Е90 се заснива на идејама које се користе у његовим претходницима, иако је мало динамичнији и агресивнији. Bmw 3 Е90 је комбинација висококвалитетне кабине са пристојним нивоом опреме. Ново код Bmw 3 Е90 је иДриве информациони систем који подржава навигацију, радио и климу. Предња седишта су одлична, посебно спортска. На задњим седиштима места нема превише. Bmw 3 има већи пртљажник од свог претходника. Важно је напоменути да склапање задњег седишта не долази као стандардно, тако да ако желите да носите веће ствари, као што су бицикли мораћете да наведете као опцију склапање задњих sedišta. Bmw 3 Е90 је приметно повећан: дужина је 4250 mm ( 49 mm дужи ), ширина је 1817 mm (78 mm шири) и 1421 mm висок ( 6 mm виши). Међуосовинско растојање је продужено за 35 mm у односу на претходног Е46 на укупно 2760 mm. Гепек лимузине или каравана нуди запремину од 460 литара. Купе превози терет запремине до 440 литара, кабриолет има запремину пртљажника 210 – 350 литара.
Каросерија је врло добра и не постоје проблеми са korozijom. Prethodna Bmw 3 серија је репер у класи за руковање и пета генерација Bmw 3 поставља још веће репере. Са одличним распоредом тежине и погоном на задње точкове, Bmw се осећа савршено избалансираним када се вози на изазовним путевима, одговарајући одмах на покрете управљача. Док предња осовина је заснован на МцПхерсон, позади мулти-линк, 50/50 расподела тежине, прецизно управљање и прецизно мењање степена преноса чине Bmw 3 пријатним за вожњу. А у исто удобности је добра, осим, наравно М3. Такође је невероватно добро избалансиран и веома агилан. На Еуро НЦАП црасх тестовима 2005. Bmw 3 Е90 је прошао са одличним резултатима.
Мотор
Мотори су понос Bmw -еа. Није изузетак ни Bmw 3 Е90. Моторе карактеришу добре перформансе и разумна потрошња, која, с обзиром на јачину звука и снаге мотора су у разумним бројевима. Код Bmw 3 Е90 у понуди је више од 20 мотора, са снагом од 115 КС 316д (2.0), до 450 КС у М3 ГТС (4.4 В8). Најслабија бензинац има 116 КС 316и (1.6), најмоћнији дизел 286 КС у 335д (3,0 Р6). За сваког по нешто. Могу бити само разочарани фанови ТНГ ауто гаса. Већина бензинаца има директно убризгавање, што га чини не економичним за уградњу gasa. Bmw 3 Е90 – лимузина сишао са производне траке почетком 2005. са 320и , 320д, 325и и 330и . У јесен исте године уз лимузину је додат караван ( Тоуринг ) ознаке Е91, као и нови мотори 318и, 318д, 330д. У 2006. придружили су се Цоупе Е92 и Е93 кабриолет. Такође ту су нове верзије мотора, и то 320си ( 127 KW) , битурбо 335и , 335д и три – литарски шестоцилиндрични дизел означени 325д. 2007. долази Bmw М3 са осмоцилиндричним мотором испод хаубе са 309Kw. Исте године дизелима 318д и 320д је повећана снаге до 105 KW / 130KW. 2008. Bmw уводи нову технику по имену EfficientDinamics да смањи потрошњу горива. У 2008. доби шестоцилиндрични дизел 33од са више снаге 180Kw. У јесен исте године, Bmw 3 Е90 је имао рестаилинг. 2009. се појавио најслабији дизел 316д (85 KW). У 2010. долази 335С са 225 KW. 2011. престао да се производи Bmw 3 Е90. Наследник Bmw 3 Ф30 дошао је у продају у 2012. Од техничке занимљивости вредних помена код Bmw 3 Е90 су директна убризгавања бензина, Адаптиве Цруисе Цонтрол и еколошки прихватљивих верзије Efficient Динамицс са Старт-Стоп системом. База понуде бензинаца поред 1,6 мотора, чине дволитарски Н46 у верзијама 318и (95 KW / 100 KW / 105 KW) и 320и (110 KW / 115 KW / 125 KW). Шестцилиндарски линијски мотор Н52 је у понуди у две верзије, 325и (160 KW) и 330и (190 KW / 200 KW) . Као и шестоцилиндрични мотори и четвороцилиндрични мотори имају четири вентила по цилиндру, који су контролисани од стране напредног система контроле вентила (Валветрониц) и тајминга (Доубле ВАНОС). Сви мотори су углавном поуздани, најчешће имају проблема са бобинама и сензором брегасте осовине.
У вожњи
И даље је у врху када је у питању динамика вожње. Ипак, за разлику од претходника не поставља возне особине на прво место, већ се удобношћу, комфором и другим стварима супротставља својим главним ривалима који са друге стране упорно њега директно нападају све бољим и бољим понашањем на путу. Нажалост, удобност ипак није на нивоу који се очекује од једног премијум аутомобила. Звучна изолација је одлична. Љубитељи BMW-a су се нарочито одушевљавали 335 бензинском верзијом са 3.0-литарским мотором и два турбопуњача. Нажалост, није се добро показао када је поузданост у питању, па је замењен верзијом са једним турбопуњачем.
Предности
- квалитет материјала у кабини
- возне особине
- пространост
Мане
- удобност
- пртљажник
- скупи рун-флат пнеуматици
- висока цена одржавања
Цена
На сајту Половниаутомобили цене су у распону од 4.000 до 6.000 евра, у зависности од годишта и опреме. Поједини модели иду чак и до 8.000 евра
8. Renault Clio ИВ генерације (2012 – 2019)
Renault Clio 4. ген. је одувек био аутомобил који је био једногласно похваљен због своје успешне естетике. Прилично класичан, али секси, привлачи више јавности него његов главни ривал Peugeot 208, који надмашује од почетка на нивоу продаје. Такође је комфоран, простран са 4,06 м, и добро опремљен, нудећи широк избор мотора. Међутим, грех је квалитет завршне обраде у односу на претходника, али и у поређењу са конкуренцијом. Штета … Али срећом, рестајлинг 2016.год. је увелико побољшао ствари, враћајући Renault Clio 4.ген. на ниво конкуренције у вези квалитет материјала. Ренаулт Clio ИВ је доступан у два типа каросерије. Основни модел је хечбек са 5 врата, али купци којима је потребно више пртљажног простора могу одабрати Грандтоур варијанту. Ова верзија такође има атрактиван изглед. Дизајнери су успешно интегрисали пртљажни део у остатак каросерије аутомобила
Грандтоур је дужа од hatchbacka за 20 цм, а дуга је 4.06 м. Оба аутомобила имају ширину од 1,7 ми висину мању од 1,5 м. Међуосовински размак је 2,59 м. Захваљујући дужој дужини, може се похвалити са више од 440 литара пртљажника (након склапања седишта има 1380 литара), односно за 140 литара више него што је доступно у hatchbacku. Konkurenti у његојој класи су VW Поло, Peugeot 208, Цитроен Ц3, Hyuindai и20, Киа Rio,Toyota Yaris, Форд Фиеста
Ентеријер
Унутрашњост аутомобила изгледа једнако импресивно као и тело. Систем индикатора на контролној табли је неуобичајено решен. Код Рено Clio-a предња седишта лако могу да приме чак и високе путнике. Приметан је више него осетан напредак у односу на претходну генерацију. У зависности од пакета опреме ту су материјали меки на додир, имитација алуминијума, ручица мењача и управљач пресвучени кожом и слично. Инструмент табла је прегледна и јасна, а ту је и додатни централно постављен инфо дисплеј. Команде су ергономично распоређене, на дохват руке и довољно јасне. Дугме за активирање сва четири мигавца је сувише ниско постављено, тако да у хитним ситуацијама ручица мењача може да засмета да се притисне. Касета испред сувозача може да се похвали прилично великом запремином. На задњој клупи има више места него код претходника, мада не бриљира по том питању.
У вожњи
Clio има прилично директан прогресивни серво управљач који шаље довољно информација са подлоге и омогућава да се лепо пролази кроз кривине. Пречник окретања му је 10,3 м, што значи да се уз компактне димензије одлично сналази по граду и да може лако да се “увуче” на незгодно паркинг место. Ослањање нуди одличан компромис између удобности и стабилности. Удобнији је од готово свих директних конкурената. Прегледност је прилично добра.
Предности
- удобност
- практичност
- завршна обрада
Мане
- недостатак преграда и остава
- простор позади
- немогућност подешавања управљача по дубини
Цена
На сајту Половниаутомобили цене су у распону од 5.000 до 11.000 евра, у зависности од годишта и опреме.
7. Опел Цорса Е (2014 – 2019)
Изглед Опел Цорса Е hatchback-a није се глобално променио у односу на претходну генерацију, већ је постао приметно атрактивнији и модернији. Дизајном модела доминира облик који понавља закривљеност птичјег крила, а нарочито имитирају његову оптику главе уопште и елементе ЛЕД светла, као и хромирану траку која подржава логотип марке.
Ентеријер
Унутрашњост немачког хечбека израђена је у „породичном“ стилу марке и готово буквално понавља млађи модел Опел Адам. Непосредно испред возача налази се модеран вишенаменски управљач с три крака, који се може приметити по елегантној командној плочи коју одликују висока функционалност и добра читљивост. У стандардном положају, запремина пртљажника Опел Цорса Е, без обзира на број врата, износи 285 литара, а са обореним задњим седиштем 1090-1120 литара. Опел Цорса пете генерације изгледа добро, а пружа и употребљивост типичну за модеран аутомобил Б класе (прилично пространа унутрашњост, пртљажник упоредив са конкурентима.
Мотор
Опел Цорса Е има пет врста бензинских мотора и два турбодизела. Највеће интересовање представља нова троцилиндарска Ецотец јединица запремине 1,0 литра са директним убризгавањем, која у зависности од степена појачања даје 90 или 115 коњских снага (обртни момент у оба случаја износи 170 Нм, а ствара се при 1800-4500 о / мин). У тандему са 6-степеним ручним мењачем убрзава хечбек до стотке за 10,3-11,9 секунди и до 180-195 км / х максималне брзине (у корист ефикаснијег мотора). Комбинована потрошња горива је само 4,5-5 литара на 100 пређених километара.
Дизел линија укључује 1.3-литарску ЦДТИ мотор са турбо пуњењем, који генерише у зависности од верзије 75 или 95 коњских снага (обртни момент у оба случаја – 190 Нм при 1500-3500 о / мин). Мотор ради у спрези само са мануелним пето степеним преносом. Перформансе дизела са 95 КС убрзава до 100 км/х за 11,2 секунде (максимална брзина од 182 км / х). За сваких 100 км пута, овај Цорса Е треба 3,4-3,8 литара дизел горива.
У вожњи
У кабини и мотору релативно тихо, док звучи помало напорно на врху распона броја окретаја, никада не ради иритантно. Рецаро седишта су посебно добра; то је фирма позната по својим седиштима насталим у мотоспорту и ова су велика подршка, ако не и посљедња реч у меком луксузу попут софе. Комбинација великих точкова, лепљивих гума високих перформанси и спуштеног огибљења није удобан аутомобил у свом најбржем и најбољем облику. Ту ни тај диференцијал не помаже, јер има тенденцију да вуче волан у кривинама тако да је то стална битка. Наравно, ово му помаже да се добро носи, али то није баш опуштајуће искуство. Такође запамтите да је удобност угрожена на основним моделима Цорса са њиховим 17-инчним алу фелнама и спортским поставкама супензије које долазе с њима. Приметно је тврђи, али и даље попустљив, по граду, а ипак на грубљим путевима при већим брзинама чврстина може постати заморна.
Цена
На сајту Половниаутомобили цене су у распону од 4.000 до 9.000 евра, у зависности од годишта и опреме.
VW Поло (2009 - 2017)
Пета генерација модела Поло дизајнерски се ослања на VW Scirocco и Голф ВИ, што му у великој мери помаже да делује озбиљније и агресивније, док га пропорције чине визуелно већим него што заиста јесте – иако је већи од претходника, ипак се задржао испод „магична“ четири метра. Овај „мали Голф“ има широк избор дизел мотора, а добио је титулу аутомобила године у Европи 2010. године. Генерално, уз добар имиџ због порекла (VW), атрактиван дизајн који ће дуго остати свеж, као и солидан избор мотора, нарочито штедљивих дизелаша, Поло пете генерације представља одличан аутомобил. Наравно, продавци због тога и држе релативно високу цену у огласима али купаца увек има иако многи конкуренти на разним пољима по истој или нижој цени нуде више. Доступан је као хечбек са троја и петора врата, мада је ту и седан али само за нпр. Русију, Индију, Мексико... Дужи је за 4,4 цм, шири за 3,2 цм и нижи за 1,3 цм у односу на претходну генерацију. Редизајниран је 2014. године. Том приликом измењени су и разни детаљи у ентеријеру, где је убачен нови волан. У понуду су убачени и нови безбедносни системи за помоћ при вожњи. Избор мотора је уобичајен за ову класу. Најслабија верзија је бензинац од 60 коња који је до 2014. имао 1.2 литра, да би био замењен агрегатом од 999 кубика исте снаге. Изнад њега је верзија са 70 или 75 коња из 1.0 или 1.2 литра у зависности од годишта, односно од тога да ли је реч о верзији пре или после редизајна. Ту је и 1.2 ТСИ турбо бензинац у верзијама од 90, 105 и 110 КС, у зависности од годишта. Године 2010. стигао је атмосферски 1.4-литарски бензинац од 85 КС. Исте године појавила се ГТИ верзија са 1.4 ТСИ турбо бензинцем од 180 КС. Код дизелаша имамо сада већ добро познате 1.6 ТДИ у верзијама са 75, 90, 105 КС, 1.4 ТДИ, као и 1.2 ТДИ са 75 КС. Други модели у његовој класи су: Renault Clio, Опел Цорса, Фиат Гранде Пунто…
Ентеријер
Опис ће деловати „офуцано“, као да сте га прочитали већ 100 пута. Све делује једноставно, практично и ергономично, али истовремено елегантно и квалитетно. Нема „шљаштећих“ детаља којима би Поло желео да се издвоји од конкуренције. Коришћени материјали делују квалитетно, завршна обрада је добра. Команде и прекидачи делују довољно робусно. Седишта су просечне удобности, можда за нијансу тврђа, али то би по „традицији“ требало да обезбеди и њихову дуготрајност. Напред простора има довољно и за корпулентније особе, а и иза њих могу да се сместе особе просечне висине. Наравно, треба имати у виду да је Поло краћи од 4 метра. Возач може лепо да се смести, пошто и седиште и управљач имају задовољавајуће могућности подешавања. Прегледност је натпросечна. Све команде су тамо где их очекујете, тако да ако први пут уђете у овај ауто, период навикавања је изузетно кратак. Примерци купљени у Србији могу да буду веома сиромашни опремом, чак без нпр. путног компјутера у неком средњем пакету опреме, што важи и за клима уређај, аудио уређај и неке друге ставке које су се код директне конкуренције добијале. Са друге стране, примерци из увоза по неписаном правилу имају знатно богатију опрему. Запремина пртљажника је повећана за 10 литара на 280 литара. Када се оборе наслони задње клупе добија се 952 литра. У зависности од пакета опреме наслон задње клупе може да се преклапа или у целости или у сегментима (60:40).
У вожњи
Људе који први пут уђу у њега обично изненади добра удобност. Није баш удобан као Clio, али је веома близу. Ипак, Поло је осетно агилнији и динамичнији у кривинама. Такође има прецизнији управљач који пружа бољи осећај возачу. У кривинама је сигуран и самоуверен, исто као кад су у питању изненадни маневри приликом избегавања неочекиваних препрека. Генерално, направљен је добар компромис између удобности и возних особина.
Цена
На сајту Половниаутомобили цене су у распону од 4.000 до 9.000 евра, у зависности од годишта и опреме.