Уколико вам се јављају неки од ових ДИМНИХ СИГНАЛА из ауспуха, СИГУРНО ИМАТЕ ПРОБЛЕМ, а ево и који су и како их решити
Јасно вам је да није свеједно да ли из ауспуха излази плав, бео или црн дим
Верујемо да се сваком возачу подигне коса на глави када његов аутомобил почне да дими. То је обично најава проблема који захтевају посету механичару и трошкове сервиса.
ТОП 7 ПОЛОВЊАКА ДО 5.000 ЕВРА: Аутомобили са ове листе су СКРОМНА ВИСОКА КЛАСА
Пљуште ПАПРЕНЕ КАЗНЕ за саобраћајне прекршаје у Грчкој и Македонији, имајте ОВО на уму ако тамо крећете на пут
ДОБРЕ ВЕСТИ: Власници својих возила могу да ОДАХНУ, без најављених СТРОГИХ ПРАВИЛА на техничком прегледу
А јасно вам је да није свеједно да ли из ауспуха излази плав, бео или црн дим. сваки од њих говори о неисправностима Постоји mnnogo узрока, а ово су најчешћи који проузрокују дим у овим бојама.
Плавичасти дим
Најчешће се реч о изгарању уља у комори за изгарање унутар цилиндра мотора или пропуштањем уља од стране турбо пуњача, а то значи да постоји опасност од потрошње уља мотора. Како се смањује количина уља долази до изостанка подмазивања на покретним деловима мотора. То онда утиче на појачано трошење тих делова.
Последице могу бити много скупе уколико не одреагујете на време већ пустите да то траје. Код мотора се убрзава трошење клипног механизма и разводног механизма, те осталих покретних ротирајућих или клизних делова унутар мотора. Онда то може довести до озбиљних поправки мотора које су и могуће на старијим моделима, док је код новијих то све много компликованије. Најчешће га није могуће обнављати већ искључиво заменити другим исправним мотором или фабрички репарираним мотором.
Бели густи дим
Највероватнији узрок је цурење расхладне течности у мотор (неисправан дихтунг главе мотора). Најчешће је присутно и прегревање мотора према индикатору температуре на контролној плочи. Одмах након паљења хладног мотора може се такође појавити бели дим.
Како се мотор загрева долази до кондензације у издувном систему, а како температура расте тако вода испарава и због тога се може појавити бели дим (пара). Дакле, иза овога не стоје неке неправилности у раду аутомобила. Ако аутомобил учестало користите на кратким релацијама може се догодити да сав кондензат не испари, а то није добро јер тако може кородирати издувни систем.
Црни дим
Код возила која иду на бензин то је знак да изгара превише горива – потребно је проверити филтер ваздуха. Могући су и озбиљнији проблеми с мотором или системом убризгавања.
Код дизелаша, ако возите само градске деонице при ниским брзинама, у филтру чађи може се накупити превише чађи. Све то може резултирати димном завесом код одређених старијих генерација возила с овим филтером које може бити праћено и укључивањем лампице на инструмент табли која симболизује филтер. Пронађите пут којим можете возити брже и филтер ће се прочистити уз карактеристични краткотрајни облак црног дима.
Шта да урадите када почне да дими?
Најпре зауставите возило и преконтролишите ниво моторног уља, расхладне течности. Ако нешто од тога недостаје то може бити брзи показатељ у чему је заиста проблем.
Такође, ако су количине уља и расхладне течности у нормали, постоји могућност да се дим појавио због повећане потрошње горива па је потребно направити узорак потрошње горива на пређених 100-500 км.
Најбоље је контактирати сервис који може и на даљину анализирати проблем и дати адекватну процену да ли треба настављати са вожњом.